מספר שאלות
שלום כבוד הרב. יש לי מספר שאלות שאין לי ממש לצערי את מי לשאול : א. האם מותר לנטול צפורניים בתשעת הימים אם מתחיל להיות
כתוב בתורה: "ונרפא נגע הצרת מן המצורע", פירוש מילולי של הפסוק בהבנה ראשונה שנגע הצרעת הוא זה שמתפטר מהמצורע בזמן שבאמת זה ההפך – המצורע מתפטר מנגע המצרעת. א- מה זה בכלל צרעת? ב- מה התהליכים שלה בגוף? מה זה גורם לאדם? ואיך מזהים דבר כזה? ג- יש לכם אולי תשובה להיפוך בפסוק? ד- מבחינה רפואית, איך מפרשים את הפסוק כפי שהוא נכתב?
לשאלה הראשונה: נכון לומר גם שהנגע מתרפא.
לדוגמא: "מכתי אנושה מאנה הרפא" (ירמיהו טו,יח)
"מחץ מכתו ירפא" (ישעיהו ל,כו)
"מרפא לעצם" (משלי טז,כד)
ועוד.
ואז פירוש הפסוק הוא: נגע הצרעת, בגוף המצורע – מתרפא.
לגבי השאלות הנוספות: ראי את מאמרו של ד"ר זהר עמר על השחין בספרות חז"ל, עם הערותיו ומקורותיו. (אסיא עה-עו, עמ' 65-69). את המאמר ניתן למצוא באתר מכון שלזינגר בקישור הבא: https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/ASSIA75-76/ASSIA75-76.05.asp
שלום כבוד הרב. יש לי מספר שאלות שאין לי ממש לצערי את מי לשאול : א. האם מותר לנטול צפורניים בתשעת הימים אם מתחיל להיות
בעתיד אעבוד בע"ה בתור פאראמדיקית בתחנת מד"א. מהו הדין לגבי עבודה בשבת? הרי יש אחרים שיכולים לעבוד במקומי ואיני היחידה בכל האיזור. במידה ואעבוד בשבת
שלום רב, רציתי לשאול אם מותר לבני הזוג לקיים ביניהם מין אוראלי לפי ההלכה היהודית. ואם הדבר מותר, האם חלים על כך מגבלות כלשהם? חזקו
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.