שיבוט בני אדם שיקולים הלכתיים ומוסריים
מאתר כיפה, מספר השאלה: 113659 {במסגרת עבודת גמר} המשפחה רוצה לשבט חלקים מהילד שלהם שנפתר כדי ליצור העתק זהה . זה אסור מבחינת החוק האם
אני טכנאי רנטגן, במכון אונקולוגי- הקרנות בבה"ח במרכז. בעבודתי מול המטופלים אני נחשף לסיטואציות לא הכי נעימות ,שבהם המטופלת צריכה להיות ללא חלק עליון על מנת להקרין את השד. וחלק מהטיפולים נעשים בגברים במקומות אינטימים . לי ברור שטיפולים אלו מצילים חיים ,וגם דוחים את הקץ במטופלים סופניים [ולזה יש יתרון שאני גבר ]. אך עדיין לא ברור לי, האם יש לזה השלכות שליליות מהבט ההילכתי כאשר גבר עם כיפה יכול להמשיך לעבוד בעבודה כאשר המטופלת עירומה . אודה לכם לתשובה . ותודה.
מותר ואדרבה יש בזה קידוש השם כשאתה מטפל במסירות וגם מקפיד על כללי צניעות, למשל לא להשאיר את החולה ערום אלא למה שהטיפול מחייב וגם רק את אותו חלק מהגוף שצריכים.
מאתר כיפה, מספר השאלה: 113659 {במסגרת עבודת גמר} המשפחה רוצה לשבט חלקים מהילד שלהם שנפתר כדי ליצור העתק זהה . זה אסור מבחינת החוק האם
בס"דשלום לכבוד הרב.שאלתי בנושא המציצה לאחר הברית:האם השיטה הנפוצה היום של מציצה באמצעות מבחנה עונה על הדרישה ההלכתית, ואם לא איך ניתן לתת מענה למציצה
שלום רב, התחתנו לפני כשבוע, ואישתי נטלה גלולות להסדרת המחזור (רשמו לה כדורים שמסדירים מחזור ולמניעת הריון – פמינט) לפני החתונה. היא עשתה בדיקות בשבוע
שלום רב. אני מתחתנת ביז' סיון- ומאחר והמחזור שלי לא מסודר הרופא נתן לי (אורטו ציקלן) כדור אחד ליום. לפי הוראת הרופא הייתי אמורה להפסיק