psychological treatment and relations with parents
Dear Rabbi, If the psychologist believes that his patient’s symptoms, depression, conflicts, anger, guilt feelings, misbehavior, poor functioning, poor self image, etc., are a result
אני טכנאי רנטגן, במכון אונקולוגי- הקרנות בבה"ח במרכז. בעבודתי מול המטופלים אני נחשף לסיטואציות לא הכי נעימות ,שבהם המטופלת צריכה להיות ללא חלק עליון על מנת להקרין את השד. וחלק מהטיפולים נעשים בגברים במקומות אינטימים . לי ברור שטיפולים אלו מצילים חיים ,וגם דוחים את הקץ במטופלים סופניים [ולזה יש יתרון שאני גבר ]. אך עדיין לא ברור לי, האם יש לזה השלכות שליליות מהבט ההילכתי כאשר גבר עם כיפה יכול להמשיך לעבוד בעבודה כאשר המטופלת עירומה . אודה לכם לתשובה . ותודה.
מותר ואדרבה יש בזה קידוש השם כשאתה מטפל במסירות וגם מקפיד על כללי צניעות, למשל לא להשאיר את החולה ערום אלא למה שהטיפול מחייב וגם רק את אותו חלק מהגוף שצריכים.
Dear Rabbi, If the psychologist believes that his patient’s symptoms, depression, conflicts, anger, guilt feelings, misbehavior, poor functioning, poor self image, etc., are a result
שלום! אני חולה, והתסמינים שלי הם צינון, נזלת, כאב גרון קל, צרידות ושיעול מועט. באופן כללי אני מרגישה טוב מאוד וזהו היום השני של המחלה
שלום רב. אני מתעניינת בלימודי רפואה, ואודה לרבנים אם יוכלו לענות לי על מספר שאלות בנושא ניתוח גופות לכהנים כחלק מלימודי רפואה. מתוקף איסור ההיטמאות
I am writing on behalf of a friend who has found herself in the following predicament. She is an Orthodox halachically-committed 28-year-old who was with