ברכת על המחיה על פת בטעות
שלום לרב האם מי שברך על המחיה לאחר אכילת פת בטעות כבר יצא ידי חובתו או שצריך לברך שוב ברכת המזון? בתודה מראש
האם קיים איסור לבן לטפל באביו החולה עקב איסור ראית ערוותו
שאלתך נידונה בספר נשמת אברהם (מהודרה חדשה תשס"ז) חלק אבן העזר סימן כ"ג סעיף י:
" (י) לרחוץ עם אביו. לענין טיפול באביו כגון שימת משחה במקומות המכוסים או רחיצתו כשהוא חולה, עיין באוצה"פ (88) שמובא בשם השמע אברהם סי' ע דקע"ו טור ג, דאחרי שהעלה דמותר לבן לשים עלוקות להוריו למצוץ מהם דם לצורך רפואה אם לא אפשר על ידי אחר (89), נסתפק באם יהיה צורך לשים העלוקות לאביו במקומות המכוסים, אם יש לאסור ממאי דאסרינן לרחוץ עם אביו במרחץ, וכתב דנתינת העלוקות אף במקומות המכוסים לא דמי למרחץ, דבמרחץ שניהם ערומים מכל וכל וזוהי סיבה לבא לידי הרהור, אבל בנתינת העלוקות שהבן לבוש והאב מגלה טפח ומכסה טפחיים וגם בעבידתיה טריד, ויכסה פניו וישתדל עד כמה שאפשר שלא לראות. גם כיון דהוא בא לעשות רפואה לאביו, אפילו שאין החולי כבד עליו, תביר יצריה ויסור מתוכו מחשבות און, אין לחוש בזה ומותר, ע"כ. ומסתבר שה"ה אפילו לשים לו משחה על בשרו, או לרחוץ את כל גופו. היכא דאי אפשר ע"י אחר, ואפילו כאן שממש נוגע בבשר אביו במקומות המכוסים, יהיה מותר משום דבעבודתו הוא עוסק, והסכים אתי מו"ר הגרי"י נויבירט שליט"א. "
88) קיח ע"ב.
89) עיין בנשמת אברהם חיו"ד סי' רמא ס"ק א (עמ' רעד).
שלום לרב האם מי שברך על המחיה לאחר אכילת פת בטעות כבר יצא ידי חובתו או שצריך לברך שוב ברכת המזון? בתודה מראש
אני ואשתי נשמח לשוחח עם ילידנו המתקרבים לגיל בגרות, על עניינם שבצניעות. באיזה גיל כדאי לעשות זאת – לבן ולבת?
א) מה עדיפה-לידת בית או לידה בבית חולים. ב) אם תאמר שלידת בית עדיפה- מה עדיף- עם מילדת, או בלעדיה. והאמת היא ששתי האפשרויות מופיעות
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.