צומות קלים לחולה סוכרת מאוזן

שתפו:

1 באוקטובר 2019

הרב המשיב: הרב ד"ר מרדכי הלפרין

שאלה:

שלום רב לפני מספר חודשים אובחנתי כחולה סכרת סוג 2 ולאחר שינוי באורח החיים אני מאוזן עם תרופות בלבד ללא אינסולין. הרופאה שלי (שומרת מצוות) נתנה לי בהתחלה הנחיה להימנע מצומות קלים ולצום רק בט באב ויום כיפור ועל פי הנחייתה ביצעתי מדידות בתשעה באב כדי לראות איך הצום משפיע עלי.
לאחר שהמדידות הראו שהצום לא השפיע עלי והמדדים נשארו מאוזנים לאורך כל הצום שאלתי אותה אם יש מניעה רפואית לצום גם בצומות הקלים וענתה לי שאין מניעה רפואית אבל היא חושבת שמבחינה הלכתית אני נחשב פטור מהצום בכל מקרה כך שהיא לא מבינה אם יש טעם שאצום.
שאלתי היא האם לאור העובדה שהרופאה קבעה שבמצבי אין מניעה רפואית שאצום האם אני פטור מהצומות הקלים רק לאור העובדה שאני מוגדר חולה כחולה סכרת או שזה עדין תלוי במצב הרפואי ואני מחוייב בצומות. (כמובן שבצומות שאינם יום כיפור אפשר למדוד במהלך הצום ואם רואים שהצום מוציא מאיזון אז אפשר מיד להפסיק את הצום…)

תשובה:

השנה אל תצום בצום גדליה.

להדפסה

שאלות נוספות

שיבוט

שלום! אני עושה עבודה בנושא שיבוט. יש לי כמה דברים שרציתי לדעת: -האם יש איזכור נושאים הלכתיים "ותיקים" בנושא השיבוט? ומהם? -מהי פסיקת ההלכה? -ומה

קרא עוד »

מה אתם מחפשים?

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.