מעמדו של הילד החרש
בס"ד, יום ג', י"ב בתמוז, התשס"ה לאנשי מכון שליזינגר היקרים, הי"ו, "שלום רב לאוהבי תורתך ואין למו מכשול" ! אני כותב כעת עבודה סמינריונית בנושא:
לפני כחמישה חודשים התגלה אצלי כיב קיבה מדמם, כלי הדם המדמם נצרב בגסטרוסקופיה, ובגסטרוסקופיה חוזרת לא נמצא החיידק הליקובקטור.
מאז היו הצומות י"ז בתמוז, ט' באב, צום גדליה ויום כיפור, שצמתי באופן מלא. אולם, במוצאי יום כיפור הרגשתי רע וסימפטומים דומים לאלו שהיו באשפוז הקודם. הפעם הרופאים לא מצאו סיבה מובהקת לחולשה ולחיוורון (ההמוגלובין היה בסדר שהעיד על היעדר דימום פנימי).
רציתי לשאול האם צירוף הצומות ג' וי' תשרי גרם לבעיה כלשהי, ואולי, כדאי לי לצום באופן אחר, לא מלא, או משהוא כזה.
לא נראה לי כלל שיש קשר אובייקטיבי בין הצום ובין הכאב הלא גם לא מצאו סיבה בבדיקה וודאי צריכים לצום
בס"ד, יום ג', י"ב בתמוז, התשס"ה לאנשי מכון שליזינגר היקרים, הי"ו, "שלום רב לאוהבי תורתך ואין למו מכשול" ! אני כותב כעת עבודה סמינריונית בנושא:
שלום רב, ברצוני לדעת האם מותר לעבור הזרעה (טיפולי פוריות) בתשעה באב?
לאחרונה נפוצה שיטת טיפול "פסיכולוגית" חדשה הפועלת לשחרור רגשות שלילים והקלה נפשית ופיזית (ע"י טפיחה על מרידיאנים+דיבור) וכן הסמכת מטפלים בכך. מה יחס היהדות לשיטה
הרב שלום, ברור לי – שאין ההבנה דלקמן, נכונה. מכל-מקום, כשאני מבקש לסקור את ההבנות השונות שניתנו לסוגיה ביומא, אני מבין שיש כאלו שרואים במחלוקת