עמדת ההלכה בנוגע לטיפול פליאטיבי
אני אחות בבי"ח. התחילו במחלקה שלנו לתת טיפול פאליאטיבי. רצוני לדעת מה עמדת ההלכה בנושא זה?
לפני כחמישה חודשים התגלה אצלי כיב קיבה מדמם, כלי הדם המדמם נצרב בגסטרוסקופיה, ובגסטרוסקופיה חוזרת לא נמצא החיידק הליקובקטור.
מאז היו הצומות י"ז בתמוז, ט' באב, צום גדליה ויום כיפור, שצמתי באופן מלא. אולם, במוצאי יום כיפור הרגשתי רע וסימפטומים דומים לאלו שהיו באשפוז הקודם. הפעם הרופאים לא מצאו סיבה מובהקת לחולשה ולחיוורון (ההמוגלובין היה בסדר שהעיד על היעדר דימום פנימי).
רציתי לשאול האם צירוף הצומות ג' וי' תשרי גרם לבעיה כלשהי, ואולי, כדאי לי לצום באופן אחר, לא מלא, או משהוא כזה.
לא נראה לי כלל שיש קשר אובייקטיבי בין הצום ובין הכאב הלא גם לא מצאו סיבה בבדיקה וודאי צריכים לצום
אני אחות בבי"ח. התחילו במחלקה שלנו לתת טיפול פאליאטיבי. רצוני לדעת מה עמדת ההלכה בנושא זה?
לפני כשנתיים וחצי כרתתי רחם וע"פ שאלות לרבנים טבלתי טבילה אחת ויותר לא שמרתי דיני הרחקה על אף שהופיעו במחזוריות כתמים מידי חודש כיום לאחר
מה דין ברכת הטל או מוריד הגשם בחצי הכדור הדרומי (למשל אוסטרליה ודרום אמריקה) שהרי כשקיץ בארץ הקודש – שם יש חורף. האם לנהוג לפי