המלצת אמצעי מניעה
שלום רב, אני עובדת סוציאלית ונתקלת בעבודתי במשפחות המתקשות להתמודד עם גידול הילדים הן כלכלית והן נפשית. האם מותר לי לעודד להשתמש באמצעי מניעה, או
רציתי לברר לגבי צום גדליה למחויבי בידוד האם חייבים לצום
וכן לגבי יום כיפור לחולי קורונה ומחויבי בידוד
שלום וברכה,
להלן הנחיות הרב ד"ר הלפרין בנוגע לצום יום הכיפורים תשפ"א, במגפת הקורונה:
א. בבידוד מניעתי (לא חולה מאומת וללא תסמינים) – יאכל וישתה לשיעורים
ב. חולה מאומת ללא שום תסמינים – תלוי: אם הינו חולה חדש – יאכל וישתה ללא שיעורים. אם עברו שבועיים – מספיק שתיה לשיעורים
ג. חולה עם תסמינים קלים (קצת משתעל או לא מרגיש חוש טעם) – יאכל וישתה כרגיל. אם רוצה לעשות זאת בשיעורים – בדיעבד אפשר להתיר, אבל לכתחי' יאכל וישתה ללא שיעורים, כדי שמצבו לא יחמיר.
ד. חולה עם תסמינים יותר קשים (קושי בנשימה) – יאכל וישתה כרגיל. אין להתיר לו לעשות זאת לשיעורים.
ה. חולה שהבריא – כאשר הבריא, ואין לו תסמינים:
עד שבועיים לאחר מכן – יאכל וישתה לשיעורים.
לאחר שבועיים – ישתה לשיעורים (למנוע פגיעה מחמת קרישיות בדם).
שלום רב, אני עובדת סוציאלית ונתקלת בעבודתי במשפחות המתקשות להתמודד עם גידול הילדים הן כלכלית והן נפשית. האם מותר לי לעודד להשתמש באמצעי מניעה, או
אנחנו זוג נשים דתיות שחיות יחד, לאחרונה החלטנו להביא ילד לעולם מתרומת זרע דרך אחד מבנקי הזרע הפועלים בארץ. אני לא שואלת לגבי החיים שלנו
שלום וברכה. בימים אלו אני מסיים לימודי "ריברסינג" נשימה מודעת. במהלך הלימודים הבנתי שגם רבי יוסף קארו קיבל דרך המגיד שלו את כל היידע על
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.