רפואת חולים בתקופת השואה
שלום, לצורך כתיבת עבודה, אני מחפשת חומר על שו"תים שנכתבו על בעיות הלכתיות הקשורות ברפואת חולים בתקופת השואה. הודה מאוד לכל מי שיוכל לתת לי
רציתי לברר לגבי צום גדליה למחויבי בידוד האם חייבים לצום
וכן לגבי יום כיפור לחולי קורונה ומחויבי בידוד
שלום וברכה,
להלן הנחיות הרב ד"ר הלפרין בנוגע לצום יום הכיפורים תשפ"א, במגפת הקורונה:
א. בבידוד מניעתי (לא חולה מאומת וללא תסמינים) – יאכל וישתה לשיעורים
ב. חולה מאומת ללא שום תסמינים – תלוי: אם הינו חולה חדש – יאכל וישתה ללא שיעורים. אם עברו שבועיים – מספיק שתיה לשיעורים
ג. חולה עם תסמינים קלים (קצת משתעל או לא מרגיש חוש טעם) – יאכל וישתה כרגיל. אם רוצה לעשות זאת בשיעורים – בדיעבד אפשר להתיר, אבל לכתחי' יאכל וישתה ללא שיעורים, כדי שמצבו לא יחמיר.
ד. חולה עם תסמינים יותר קשים (קושי בנשימה) – יאכל וישתה כרגיל. אין להתיר לו לעשות זאת לשיעורים.
ה. חולה שהבריא – כאשר הבריא, ואין לו תסמינים:
עד שבועיים לאחר מכן – יאכל וישתה לשיעורים.
לאחר שבועיים – ישתה לשיעורים (למנוע פגיעה מחמת קרישיות בדם).
שלום, לצורך כתיבת עבודה, אני מחפשת חומר על שו"תים שנכתבו על בעיות הלכתיות הקשורות ברפואת חולים בתקופת השואה. הודה מאוד לכל מי שיוכל לתת לי
שלום רב! ההתלבטות שלי מתייחסת לצום יום כיפור. הבעיה שהבריאות שלי חלשה: היה לי אולקוס, ואני סובלת מכאבי כיבה. כמעט תמיד בסוף הצום (אפילו יומי)
שלום, ילדתי לפני כחצי שנה, ולפני 4 חודשים הוכנס לי התקן תוך רחמי (מסוג נחושת, לא מירנה). מאז, כל חודש, כיומיים שלושה ולפעמים אף יותר
שלום הרב, יש לנו עבודה בביולוגיה בנושא הסכרת ורצינו לשמוע דעתך לפי ההלכה בנושא. האם מותר לפי ההלכה לבצע הפריה חוץ גופית על מנת למנוע
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.