נתוח קוסמטי המצריך הרדמה מלאה
מה עמדת ההלכה בדבר ניתוח קוסמטי – האם לאור סכנה שיש בכל ניתוח בגלל הרדמה מותר להסתכן בניתוח שלא חייבים לשם בריאות. מדובר על מצב
אני בן 29.
לפני 3.5 שנים חזרתי משבוע שטח בצבא, ובבוקר אשתי התעוררה ורואה שאני מפרכס. הרבה זמן מאז הייתי מטופל בTEGRETOL CR ואחרי שנתיים בהוראת רופא הפסקתי. הרופא המטפל שלי אז היה פרו' יורם פינקלשטיין משערי צדק, והוא אמר לי שהגורם העיקרי לפירכוסים זה עייפות וחוסר שתייה, ועל כן אסור לי לצום בכל הצומות לרבות יוה"כ. לגבי האם לשתות לשיעורים או רגיל, לא הוברר לי מספיק, כי הרושם שלי היה שהוא לא מספיק יודע מה זה שיעורים.
לפני כמה ימים אירע לי (כנראה, א"א לדעת בודאות כי אף אחד לא היה לידי אז, אבל לפי תיאור האירוע וההסטוריה שלי, השתכנעו הרופאים שזה מה שקרה) אירוע פירכוס נוסף, והתאשפזתי בשערי צדק. באותו זמן פרו' פינקלשטיין היה בחו"ל ועל כן הרופאה שראתה אותי היא פרו' איזבלה לובצקי, ודוקא היא טענה שאין שום סיכון בכך שאצום.
שאלתי היא מה לעשות למעשה בצומות הקלים וביום הכיפורים.
א. בצומות הקלים — אין לצום.
ב. לגבי ט' באב יש לדון אם עדיף בשיעורים. הדבר תלוי בטעם הוראת השיעורין בט' באב המובאת במ"ב (ביה"ל) לגבי מגיפת הכולרע.
האם הטעם שם הוא שמדובר בציבור ולא ביחידים, או שהטעם שם הוא כי מדובר במי שאיננו חולה, והאכילה נועדה למנוע את המחלה.
ג. לגבי יום הכיפורים.
אינני נוירולוג ולכן יש לדון כבמחלוקת רופאים.
לכן מן הראוי להורות לו לאכול ולשתות לשיעורין, בעיקר שתיה + אכילה מועטה
מה עמדת ההלכה בדבר ניתוח קוסמטי – האם לאור סכנה שיש בכל ניתוח בגלל הרדמה מותר להסתכן בניתוח שלא חייבים לשם בריאות. מדובר על מצב
רציתי לדעת האם מותר להשתמש במוצר זה ,כאשר ידוע לי ע"י החברה כי מוצר זה אינו כשר , ואין המלצה מרופא לשימוש במוצר זה. תודה
B"H From which passages in the Torah and Talmud does the Jewish treatment of body parts and human tissue derive? Can you suggest some sources
לגבי ילד עם תסמונת דאון מבחינה דתית. מה ההתיחסות של היהדות עם תסמונת דאון? (ברית מילה בר-מצווה וכ`ו
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.