בעייתיות בלימוד רפואה בעלת שורשים בעבודה-זרה
To Whom It May Concern: I am currently a 4th year medical student and I was recently thinking about taking a class on Acupressure and
קרובת משפחה חלתה בסרטן השד וכרגע היא מטופלת בטיפולים כימותרפיים
היא קבלה לפני כשבוע את הטיפול הרביעי והאחרון בAC ולמחרת יום הכיפורים היא תתחיל טיפול ב Texol והרצפטין
באופן כללי היא מרגישה טוב (מלבד מעט חולשה כללית) היא מעוניינת לצום (או לכל הפחות לנסות ולצום) בפרט שיום הכיפורים יוצא כמעט שבועיים אחר הטיפול האחרון שקיבלה ובדר"כ ככל שהיא מתרחקת מהטיפול מצבה יותר טוב.
הרופאה במכון האונקולוגי טוען שבאופן גורף לא צריכים לצום בזמן טיפולים כימותרפיים אולם חשוב לציין שההתיחסות היא כללית והרופאה (עדיין) אינה שומרת תורה ומצוות.
השאלה אם ניתן לאשר לחולה לצום כפי שהיא מעוניינת.
בברכת גמח"ט
אסור לה לצום ביום כיפור, ועליה גם לאכול פחות מכשיעור וגם לשתות במנות של פחות מכשיעור.
לגבי אכילה – יש להכין עבורה כלי מדידה של 30 מ"ל (נפח של מגרה של קופסת גפרורים קטנה), ונפח זה של מזון מוצק היא רשאית לאכול בהפסקות של 9 דקות לפחות בין מנה למנה. [לדוגמא – קרקר של "לחמית" הינו בעל נפח כולל של 22 מ"ל]
לגבי שתיה – חולה זו רשאית לשתות מנות של 40 מ"ל נוזלים (כולל נוזלים מזינים) בהפסקות של 5 דקות בין מנה למנה.
מבחינת ההלכה, אכילה ושתיה של פחות מכשיעור איננה נחשבת לשבירת הצום, אלא החולה נחשבת כמי שצמה על פי הדין.
כשתחלים בעזרת ה' לגמרי, המצב כמובן ישתנה לטובה.
To Whom It May Concern: I am currently a 4th year medical student and I was recently thinking about taking a class on Acupressure and
Shalom, at the moment I am writing an essay about the jewish view about stem cell research. So I wanted to ask you, what the
שלום לכבוד הרב אנכי הקטן מוצא לנכון לעורר את הרב לפעול לעריכת כנס תפילה וזעקה בכותל המערבי על דבר שבר בת עמי, הקללה הנמרצת של