ניתוח לתיקון ברית
המקרה: פעוט בן שנה ושמונה חודשים שעבר ברית מילה בזמנה על ידי מוהל. בברית לא בוצע חיתוך נאות של הערלה וכתוצאה מכך נשאר חלק מן
שבוע טוב
צום ת"ב למעוברת בהריון תאומים מה דינו?
בעבר היתה בעיה נשימתית במהלך ההריון ונעשה ברור לגבי סיכון של קרישיות יתר שנשלל. לאור העובדה שזהו הריון תאומים היא נשלחה לברור חוזר לוודא שאין קרישיות יתר נרכשת טרם התקבלו תוצאות. יש לציין שהרופא אמר לא לצום אבל מצורת דבריו היה ניכר שהוא לא נותן מספיק משקל ומשמעות לצום ולכן אנחנו מבקשים לדעת מה עלינו לעשות?
לדעת הרופאים היריון תאומים נחשב להיריון בסיכון, כיון שישנו חשש גבוה ללידה מוקדמת או חלילה להפלה ובפרט שבעבר היתה בעיה נשימתית במהלך ההריון כך שאינך צריכה לצום בתשעה באב[1].
ב מותר לשתות כל דבר פרט ליין האסור מטעמי אבלות.
כמו כן ראה שאלה #5714
בברכה
אשר שקאני
[1] כמבואר בשולחן ערוך (אורח חיים סימן תקנד סעיף ו) שחולה שאין בו סכנה שצריך לאכול בת"ב אין צריך אומד אלא מאכילין אותו מיד, דבמקום חולי לא גזרו רבנן. וה"ה בנ"ד ובפרט שבעבר היתה בעיה נשימתית במהלך ההריון.
המקרה: פעוט בן שנה ושמונה חודשים שעבר ברית מילה בזמנה על ידי מוהל. בברית לא בוצע חיתוך נאות של הערלה וכתוצאה מכך נשאר חלק מן
תודה על ההתיחסות לשאלה קודמת. בהמשך לשאלה ילד בן 12.5 עם סוכרת נעורים הרופאה ממליצה להשתמש במשאבה לשיפור האיזון. המשאבה היא פארדיים של מיני מד
מי הם הפוסקים המתירים בפירוש הוצאת זרע לצורך הפרייה עתידית לפני טיפולים כימותרפיים אצל רווק? הרשז"א כידוע לא התיר בפירוש אלא ברמז שאתה פירשת אותו.
רוב תודות על התשובה לשאלתי הקודמת כמו כן ארצה לדעת/לקבל חומר או הפניות בעניין תרומות מפסולי דין וקטינים…
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.