שלום,
ברצוני לדעת מה דין אישה בהריון בשבוע ה-34 להריונה בצום תשעה באב.
תודה
ככלל נפסק בשלחן ערוך או"ח תקנ"ד סעיף ה' שנשים מעוברות מתענות ומשלימות בט' באב כדרך שמתענות ומשלימות ביום הכיפורים.
למעשה פסקו האחרונים שאם הנשים חלושות שקרוב שיפלו לחולי (אפילו בלא סכנה) אין להם להתענות. (ערוך השולחן שם סעיף ז).
למעשה ראוי לשאול שאלת חכם במקרים הרגילים, ולצרף לשאלה את מירב הפרטים הרפואיים הנוגעים לדבר.
אבל נקודה אחת חייבים להדגיש: גם אם תתחילי לצום, ברגע בו תרגישי חולשה יותר מרגיל בצום, או סחרחורת כלשהיא, או בחילה, או הרגשה רעה אחרת – עליך לשבור את הצום מיד ללא היסוסים.
Dear Rabbi You are working in England as a UROLOGY RESIDENT -on call on Shabbat I young goy comes in with a suspected torsion of
המשך משאלה מס' 3540 קיבלתי את תשובתכם בנוגע לתפילה על מין הוולד עד 40 יום ובו כתבתם שישנם תסמונות שהמין הגנטי לא יתפתח כזכר אך
האם מותר מבחינה הילכתית לקבל טיפולי היליג ? האם טיפולי רייקי מותרים? ואם לא, מה הבעיות ההלכתיות עם הנ"ל תודה, האם מותר מבחינה הילכתית לקבל