צום יום הכיפורים תשע"ז כחודש וחצי לאחר לידה, בהנקה חלקית
ילדתי לפני חודש וחצי, אני מניקה הנקה חלקית לאחר בעיות בהנקה וייצור חלב מועט הוחלט שכל ארוחה תורכב מחצי הנקה וחצי תמל. מה הדין ביום
הנה שאלתי לרב פרופסור שטיינברג
אני ישראלי שעובד וחי במזרח הרחוק. ברצוני לברר עניין שעלה אחרי שקראתי את מאמרו של הרב שטיינברג בנושא "יד" – הלכות שקשורות בפעילות הידיים. הכתבה מאירת עיניים – תודה
השאלה
כאשר מדברת תורת הקבלה על צד ימין ושמאל העניין מעלה תהייה – האם מדובר על אונה ימנית ושמאלית או על החלק הפיזי של הגוף או הנפש? מדוע אנו מחזיקים פרי ביד ימין כאשר עושים ברכה? האם העניין הוא תיקון מוח שמאל = בינה שתופסת את המציאות כפרטים נפרדים והיות שעלינו "לתקן" את הרצון האנוכי שיהיה לשם שמיים אזיי אנו מחזיקים את הפרי או נותנים צדקה ביד ימין שמופעלת ע"י אונה שמאלית ובכך שאנו מבצעים פעולה זו אנו יוצרים חיבור בין שלושת לבושי הנפש (מחשבה דיבור ומעשה) ןבכך מתבצע תיקון? יותר מכך אם "צד ימין" לדוגמא מדובר בכל צד ימין כולל ראש וגוף, אזיי יש כאן סתירה כיון שיד ימין נחשבת לחסד אבל מופעלת ע"י מוח שמאל שמהותו היא פירוד לעומת מוח ימין שמהותו חיבור. כיצד ניתן ליישב העניין? אנא הבהר העניין.
תודה רבה ושבוע טוב ומבורך
שלום רב,
אין לי ידיעות בתורת הנסתר ולכן אינני יכול להשיב לשאלות אלו.
ילדתי לפני חודש וחצי, אני מניקה הנקה חלקית לאחר בעיות בהנקה וייצור חלב מועט הוחלט שכל ארוחה תורכב מחצי הנקה וחצי תמל. מה הדין ביום
שלום, אני עובדת כאחות בבי"ח שיש בו כתבן שאינו יהודי, המסייע לנו בעבודה במהלך השבת. יש לי מספר שאלות:1) האם מותר לי לבקש מגוי לחמם
אני 11 חדש אחרי לידה ואני נוטלת מאז סרזט קיימתי יחסים עם בעלי שבועיים אחרי תום המחזור וביום זה שכחתי גלולה מה הסיכויים להכנס להריון?
כבד הרב ד"ר מרדכי הלפרין נ"י ברכה ושלום עד העולם אשה בקהילתנו נוטלת תרופה (ג"פ ביום) בטיפול אינזולין רזיסטנציה במסגרת טיפול רחבה בעקרות, מה דינה
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.