צום ושאיבת חלב
אשתי ילדה לפני חודש. היא אינה מצליחה להניק ולכן שואבת במשאבה חשמלית. משאבה ידנית אינה מהווה פתרון עבורה שכן גם כך משך הזמן ארוך ביותר.
הנה שאלתי לרב פרופסור שטיינברג
אני ישראלי שעובד וחי במזרח הרחוק. ברצוני לברר עניין שעלה אחרי שקראתי את מאמרו של הרב שטיינברג בנושא "יד" – הלכות שקשורות בפעילות הידיים. הכתבה מאירת עיניים – תודה
השאלה
כאשר מדברת תורת הקבלה על צד ימין ושמאל העניין מעלה תהייה – האם מדובר על אונה ימנית ושמאלית או על החלק הפיזי של הגוף או הנפש? מדוע אנו מחזיקים פרי ביד ימין כאשר עושים ברכה? האם העניין הוא תיקון מוח שמאל = בינה שתופסת את המציאות כפרטים נפרדים והיות שעלינו "לתקן" את הרצון האנוכי שיהיה לשם שמיים אזיי אנו מחזיקים את הפרי או נותנים צדקה ביד ימין שמופעלת ע"י אונה שמאלית ובכך שאנו מבצעים פעולה זו אנו יוצרים חיבור בין שלושת לבושי הנפש (מחשבה דיבור ומעשה) ןבכך מתבצע תיקון? יותר מכך אם "צד ימין" לדוגמא מדובר בכל צד ימין כולל ראש וגוף, אזיי יש כאן סתירה כיון שיד ימין נחשבת לחסד אבל מופעלת ע"י מוח שמאל שמהותו היא פירוד לעומת מוח ימין שמהותו חיבור. כיצד ניתן ליישב העניין? אנא הבהר העניין.
תודה רבה ושבוע טוב ומבורך
שלום רב,
אין לי ידיעות בתורת הנסתר ולכן אינני יכול להשיב לשאלות אלו.
אשתי ילדה לפני חודש. היא אינה מצליחה להניק ולכן שואבת במשאבה חשמלית. משאבה ידנית אינה מהווה פתרון עבורה שכן גם כך משך הזמן ארוך ביותר.
מהו המנהג להניח תפילין במנחה של תענית ציבור? מה מקורו? מי נוהג אותו? (ספרדים, אשכנזים, תימנים, יהודי פראג וכו') מה הסיבה למנהג הזה?
שלום רב ויישר כח על עבודת הקודש שאתם עושים "אשריכם ישראל" עליי לכתוב עבודה סמינריונית בנושא טיפול וסיעוד בקשישים ורציתי לדעת האם יש הרבה חומר
בס"ד האם אשה המשתמשת במשחה אנטיובטית נוזלית באופן קבוע יכולה להשתמש בה בשבת. נראה שמצד ממרח אולי אין לחשוש אך מצד ריפוי בשבת? אלא מכיוון
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.