ניתוח קסרי המונע הריון נוסף
ידועה תשובתו של הרדב"ז שאין אדם חייב להפסיד אבר מאבריו ע"מ להציל את חברו, אולם מידת חסידות יש בזה. מה יהיה הדין באישה שצריכים לעשות
כבודו כתב:
"לצורך חולה/בריאות (כולל חולה שאין בו סכנה), ולצרכי ביטחון (אף שלא במצב פיקו"נ) — הגרשז"א הורה שאין בפתיחת/סגירת מעגל חשמלי איסור תורה,
ומעיון מדוקדק בדבריו (שאמר לי ושכתב) — הוא לא היה מוכן לומר שיש בכך איסור דרבנן."
הכוונה, שהגרשז"א סבר שבאמת, לחולה,גם איסור דרבנן אין במכשיר חשמלי?
אין לי מה להוסיף על מה שכתבתי. וראה בספרי רפואה מציאות והלכה, סימן ב, פרק א.
ידועה תשובתו של הרדב"ז שאין אדם חייב להפסיד אבר מאבריו ע"מ להציל את חברו, אולם מידת חסידות יש בזה. מה יהיה הדין באישה שצריכים לעשות
אני בת 28 נשואה שמונה שנים. ילדתי, ב"ה, שישה ילדים.אני בריאה, תודה לאל, אבל עיפתי מאוד מהריונות ולידות שבאו בזה אחר זה. אני מעונינת למנוע
בס"ד שלום וברכה אמי בת 86 שנה, מצב בריאותי רגיל לגילה, ורוצה לדעת אם יכולה לצום ביו"כ תודה רבה וגמר חתימה טובה
שלום רב שמי מיטל אני סטודנטית למשפטים ומעונינת לדעת איזה מקורות מסבירים על נטילת איברים בהלכה ממת בכלל ולצורך השתלה בפרט … כמו כן איך