פתיחת וסגירת מעגל חשמלי לצרכי חולה

שתפו:

5 ביולי 2019

הרב המשיב: הרב ד"ר מרדכי הלפרין

שאלה:

כבודו כתב:
"לצורך חולה/בריאות (כולל חולה שאין בו סכנה), ולצרכי ביטחון (אף שלא במצב פיקו"נ) — הגרשז"א הורה שאין בפתיחת/סגירת מעגל חשמלי איסור תורה,
ומעיון מדוקדק בדבריו (שאמר לי ושכתב) — הוא לא היה מוכן לומר שיש בכך איסור דרבנן."

הכוונה, שהגרשז"א סבר שבאמת, לחולה,גם איסור דרבנן אין במכשיר חשמלי?

תשובה:

אין לי מה להוסיף על מה שכתבתי. וראה בספרי רפואה מציאות והלכה, סימן ב, פרק א.

להדפסה

שאלות נוספות

צום בהריון תאומים

שלום רב, ידוע לי שבהריון רגיל צריך לצום, אך אמרו לי שבהריון תאומים יכול להיות שהדין אחר. אני בהריון תאומים בתחילת חודש רביעי, עד עכשיו

קרא עוד »

המתת חסד במשפט עברי

בס"ד שלום, אני עושה עבודה במשפט עברי על השאלה-איך המשפט העברי מתייחס להמתת חסד? עליי למצוא מקורות לשאלה זו מן התלמוד הבבלי ושתי קודיפקציות. עפ"י

קרא עוד »

מה אתם מחפשים?

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.