צום תשעה באב בהריון (שבוע 29)
שלום רב, אני בהריון בשבוע 29 (+ 3 ילדים בבית – לא שזה קשור) רופא הנשים שלי אמר לי לא לצום, אך הוא אינו שומר
מתי חל זמן הפרישה לאישה שהפסיקה ליטול גלולות למניקות
א. לאישה שעדיין מניקה.
ב. מה הדין כאשר עבר הזמן שבו אמורה לפרוש ולא ראתה?
ג. מה הסטטיסטיקות הרפואיות לזמן הופעת הדימום במקרה הנ"ל?
א,ב.
אשה שהיא עדיין מניקה היא בחזקת מסולקת דמים ולא צריכה לפרוש מבעלה, ואפי' באשה שיש לה "וסת קבוע".
כנפסק בשו"ע יו"ד סי' קפ"ד סעיף ז' שאינה צריכה לפרוש מבעלה ואפילו בשעת הוסת הרגיל, מותרת לבעלה ואינה צריכה בדיקה.
ויש מחמירים שצריכה לפרוש ביום הוסת הקבוע שרגילה לראות אבל בדיקה אינה צריכה. ואם לא בדקה ביום הוסת מותרת לבעלה לאחר שעבר זמן הווסת. ולכן בודאי לאחר שעבר זמן הווסת שבו אמורה לפרוש, מותרת לבעלה.
{תשובת הרב גבריאל טולדאנו}
ג.
לגבי הסטטיסטיקה:
אצל אישה לא מניקה שמפסיקה ליטול גלולות למניעת הריון ברוב הגדול של המקרים יופיע הוסת בין יומים לחמישה ימים אחרי הפסקת הגלולות.
לעומת זאת אצל אישה מיניקה קשה יותר לקבוע כלל כזה כי לפחות בתחילת הריון תהיינה נשים רבות שהדמום יתרחש אצלן רחוק יותר ממועד הפסקת הגלולות.
שלום רב, אני בהריון בשבוע 29 (+ 3 ילדים בבית – לא שזה קשור) רופא הנשים שלי אמר לי לא לצום, אך הוא אינו שומר
I would appreciate communication with you regarding what is the latest in the Halacha regarding terminal patients. I was previously the Head of the Radiation
שלום, הסיפור שלי הוא כזה: אני אחרי ניתוח קיסרי ( ממש לא מתוכנן) ילדתי בן בשט"ומ. לאחר חודש מהלידה הלכתי לרופאת נשים שאמרה לי שביגלל
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.