דימום לאחר תשמיש לאחר לידה
שלום רב! אשתי ילדה לפני חודשיים, בדקה ז/ נקיים, וטבלה. היא מניקה, והחלה לקחת כדורים מתאימים למניעת הריון העשויים לגרום דימומים. השאלה היא מה דין
מתי חל זמן הפרישה לאישה שהפסיקה ליטול גלולות למניקות
א. לאישה שעדיין מניקה.
ב. מה הדין כאשר עבר הזמן שבו אמורה לפרוש ולא ראתה?
ג. מה הסטטיסטיקות הרפואיות לזמן הופעת הדימום במקרה הנ"ל?
א,ב.
אשה שהיא עדיין מניקה היא בחזקת מסולקת דמים ולא צריכה לפרוש מבעלה, ואפי' באשה שיש לה "וסת קבוע".
כנפסק בשו"ע יו"ד סי' קפ"ד סעיף ז' שאינה צריכה לפרוש מבעלה ואפילו בשעת הוסת הרגיל, מותרת לבעלה ואינה צריכה בדיקה.
ויש מחמירים שצריכה לפרוש ביום הוסת הקבוע שרגילה לראות אבל בדיקה אינה צריכה. ואם לא בדקה ביום הוסת מותרת לבעלה לאחר שעבר זמן הווסת. ולכן בודאי לאחר שעבר זמן הווסת שבו אמורה לפרוש, מותרת לבעלה.
{תשובת הרב גבריאל טולדאנו}
ג.
לגבי הסטטיסטיקה:
אצל אישה לא מניקה שמפסיקה ליטול גלולות למניעת הריון ברוב הגדול של המקרים יופיע הוסת בין יומים לחמישה ימים אחרי הפסקת הגלולות.
לעומת זאת אצל אישה מיניקה קשה יותר לקבוע כלל כזה כי לפחות בתחילת הריון תהיינה נשים רבות שהדמום יתרחש אצלן רחוק יותר ממועד הפסקת הגלולות.
שלום רב! אשתי ילדה לפני חודשיים, בדקה ז/ נקיים, וטבלה. היא מניקה, והחלה לקחת כדורים מתאימים למניעת הריון העשויים לגרום דימומים. השאלה היא מה דין
בס"דלרב הלפריןשלוםברצוני לשאול אודות הכלל "לא מן הכל אדם זוכה להתרפאות".ראיתי בתשובת הרב אלישיב (קובץ תשובות ח"א סי' קכד) על חובת רופא לטפל בשעת מנוחתו,[ובאג"מ
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.