הנקה לאחר יחסי אישות
שלום וברכה , רציתי לדעת פרטים על מה שכתב המג"א דאחר תשמיש לא תניק את הילד, האם גם בזמנינו צריכים להקפיד על זה? מדוע אסור
מתי חל זמן הפרישה לאישה שהפסיקה ליטול גלולות למניקות
א. לאישה שעדיין מניקה.
ב. מה הדין כאשר עבר הזמן שבו אמורה לפרוש ולא ראתה?
ג. מה הסטטיסטיקות הרפואיות לזמן הופעת הדימום במקרה הנ"ל?
א,ב.
אשה שהיא עדיין מניקה היא בחזקת מסולקת דמים ולא צריכה לפרוש מבעלה, ואפי' באשה שיש לה "וסת קבוע".
כנפסק בשו"ע יו"ד סי' קפ"ד סעיף ז' שאינה צריכה לפרוש מבעלה ואפילו בשעת הוסת הרגיל, מותרת לבעלה ואינה צריכה בדיקה.
ויש מחמירים שצריכה לפרוש ביום הוסת הקבוע שרגילה לראות אבל בדיקה אינה צריכה. ואם לא בדקה ביום הוסת מותרת לבעלה לאחר שעבר זמן הווסת. ולכן בודאי לאחר שעבר זמן הווסת שבו אמורה לפרוש, מותרת לבעלה.
{תשובת הרב גבריאל טולדאנו}
ג.
לגבי הסטטיסטיקה:
אצל אישה לא מניקה שמפסיקה ליטול גלולות למניעת הריון ברוב הגדול של המקרים יופיע הוסת בין יומים לחמישה ימים אחרי הפסקת הגלולות.
לעומת זאת אצל אישה מיניקה קשה יותר לקבוע כלל כזה כי לפחות בתחילת הריון תהיינה נשים רבות שהדמום יתרחש אצלן רחוק יותר ממועד הפסקת הגלולות.
שלום וברכה , רציתי לדעת פרטים על מה שכתב המג"א דאחר תשמיש לא תניק את הילד, האם גם בזמנינו צריכים להקפיד על זה? מדוע אסור
זוג נשוי טרי מנסה במשך תקופה של שנה להיכנס להריון. האישה ללא ידיעת בעלה לוקחת גלולות למניעת הריון ומספרת על כך לאחות הקהילה, תוך כדי
לכבוד הרב ד״ר מרדכי הלפרין. שלום רב, הנני מכין עבודת מחקר בתחום רישום פטנט על רצף גנטי. קראתי מאמר שלך כבוד הרב מגיליון ״רפואה ומשפט״
שלום. אני מתכוון לערוך סדרת הרצאות בנושא אתיקה רפואית בישראל, אספתי חומר מעניין על הנושא, אך הייתי מודה לכם על הפניות ורעיונות נוספים באינטרנט או
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.