חפיפה לטבילה במוצאי צום
כיצד לנהוג ביום צום כתענית גדליה , לעניין חציצת השיניים ושטיפת הפה לקראת טבילה בלילה ?
כתוב הרי כי גבר מחוייב במצוות "פרו ורבו",שאלתי היא מדוע אין האישה מחוייבת במצוות "פרו ורובו"?
זו שאלה מעניינת הנוגעת ל"טעמא דקרא" (טעמי המצוות). קודם כל כדאי לדעת שיש מחלוקת תנאים בעצם העניין, האם אישה מחוייבת במצוות פריה ורביה. ראי מסכת יבמות (סוף פרק ו')
ההלכה היא כדעת חכמים שאישה פטורה.
וכאן ניתן לתת לפחות שני טעמים לדבר:
טעם ראשון: הקב"ה לא הטיל חובה ישירה על האישה מאחר וכל הריון כרוך בסיכון ממשי לאישה, ראי במאמרי 'קוים אחדים לדרכו של הג"ר שלמה זלמן אויערבאך זצ"ל בהלכות רפואה ופיקוח נפש' (שער חמישי, פרק ב הערה 164) אך חשוב לדעת כי הסכמת האישה להינשא כוללת התחייבות לסייע לבעלה לקיים את המצווה, כאשר התחייבות זו מקורה בעצם הסכמתה להתקשר בקשר נישואין.
טעם שני: כדי לקיים את יישובו של עולם אין צורך בהטלת חובה הלכתית על האישה, שכן מעצם טיבעה יש לה רצון עז לאימהות, ודי ברצון זה כדי שהעולם יתיישב.
לעומת זאת, גבר, שרצונו בהעמדת צאצאים יכול להיות לפעמים נמוך מאד, הוספת המצווה מגדילה את סיכויי תרומתו להולדה וליישוב העולם
כיצד לנהוג ביום צום כתענית גדליה , לעניין חציצת השיניים ושטיפת הפה לקראת טבילה בלילה ?
ב"ה שלום, אני בחודש רביעי (לקראת סופו) והריון זה הוא הראשון שלי, אחרי המתנה בת יותר משנתיים והפלה ספונטנית אחת בשבוע 8 לפני כשנה. כמו
האם מותר להזמין תומכת לידה שאינה שומרת שבת ללידה בשבת משום פיקוח נפש? נאמר לי שיש מחקרים שטוענים כי תומכת הלידה מפחיתה בצורה משמעותית את
לכבוד רבני מכון שלזינגר שלום וברכה האם בדיקת צילום רחם, גורמת לטמא את האשה? האם יש הבדל אם נמצא דם אחרי הבדיקה או לא נמצא
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.