המתת חסד לאור התפתחויות טכנולוגיות
שלום רב, הנני מסטרנטית הנני כותבת עבודת סמינריון בנושא המתת חסד מנקודת מבט הלכתית, נושא מעניין ומרתק הטומן בחובו כל כך הרבה רבדים ודעות מעניינות.
בס"ד
לרב הלפרין
שלום
בסיום מאמרו של הרמ"מ פרבשטיין באסיא תשנ"ד כתוב:
הלכה כדעת המ"מ שחולה שיש בו סכנה מותר לחלל שבת לכל הצרכים העשויים לסייע לחיזוקו ולרפואתו, אף אם הסיוע לחיזוקו ולרפואתו הוא מועט, והאפשרות שהסיוע יועיל היא רחוקה, מכיון שבמצבו של החולה כל פעולה לרפואתו נתפסת אצל בני אדם כפעולת הצלה, מותר לחלל שבת לצרכים אלו ברצוני לשאול ,האם זו הפסיקה המקובלת בענין. כלומר,
א. האם גם הפוסקים כדעת המ"מ לא מרחיבים את ההיתר לדברים שאינם נתפסים כפעולת הצלה
ב. האם הפוסקים כמ"ב [שלא פסק כמ"מ] יודו למסקנה זו [דוגמא לנפ"מ בענין זה,שאלה שהבנתי שהרב נשאל לאחרונה-חולת סרטן שרגילה לשתות מיץ תפוזים שנסחט סמוך לשתיה ושתיתו גורמת לה לשיפור משמעותי בהרגשה ]
בברכה
א
א. לדעת הפוסקים כדעת המ"מ, כל פעולה לרפואה או לנוחיות חולה שיש בו סכנה מותרת בשבת.
אך פעולה שאין בה צורך לחולה והיא נעשית, למשל, לטובת הצוות הרפואי – לא דוחה שבת.
ב. שיטת המאירי שהובאה בביה"ל, היא שפעולה לנוחיות החולה לא דוחה שבת – שלא כדעת המ"מ, אך אם הפעולה מסייעת לריפוי, גם אם אי ביצועה לא מסכן את חיי החולה, בכל זאת מותר לעשותה בשבת.
ראה על כך בספרי "רפואה מציאות והלכה", סימן א', פרק ה.
ג. לגבי חולת הסרטן שמיץ תפוזים סחוט טרי גורם לה לשיפור משמעותי בהרגשה – פשוט שהדבר מותר בשבת, כי כל שיפור בהרגשת החולה מחזק את מערכת החיסון שלו ומאריך את חייו.
שלום רב, הנני מסטרנטית הנני כותבת עבודת סמינריון בנושא המתת חסד מנקודת מבט הלכתית, נושא מעניין ומרתק הטומן בחובו כל כך הרבה רבדים ודעות מעניינות.
אני מעונין בנושא: ונשמרתם מאוד לנפשותיכם עם ובלי קשר לתאונות דרכים לצורך מתן הרצאה.אשמח לקבל מקורות, תודה.
שלום, אני מבקש לדעת אם יש בתורה חוקים ספציפיים לגבי רשלנות רפואית, ואם יש יש בה הוראות דומות לחוקי חמורבי לגבי עונשים לרופאים שלא הצליחו
האים ניתן לבצע שינוי בגנים כשהשינוי שרצוי שיבצע הינו קטן כגון עוורון צבעים וגם אם ההורים מאוד רוצים כי הם מפחדים שיחסם בפניו אפשרויות שונות