הריון ביום הכיפורים – מניעת התיבשות, וריבוי מי שפיר
אודה לך אם תוכל להשיבני על שתי שאלות דחופות:1. קרובת משפחה שלי עברה את תאריך הלידה המיועד, ובבדיקה התברר שיש לה ריבוי מי שפיר. הרופא
למדנו לא מזמן בביולוגיה על מבנה מערכת העיכול של הפרה, המזון בצירוף רוק מגיע מפיה לכרס, בה הוא מוחזק ומתפרק, ומתעכל בחלק מהקיבה, ולאחר מכן עולה בחזרה לפיה ללעיסה חוזרת. פעולה זו ידועה כהעלאת גירה.
"העלאת גירה" לפי רש"י פירושה "מעלה ומקיאה האוכל ממעיה ומחזרת אותו לתוך פיה לכתשו ולטחנו הדק".
השאלה שלי: כיצד יכול רש"י לכתוב שהיא מוציאה את האוכל ממעיה אם הוא בכלל עוד לא הגיע לשם? הרי כידוע המעיים נמצאים רק אחרי הקיבה, ואצל הפרה רק אחרי שלושת קיבותיה, והאוכל שחוזר לפיה כלל לא הגיע למעיים.
האם רש"י טעה?
ראה גם בערך "מערכת העיכול" באנציקלופדיה ההלכתית-רפואית (בעיקר סביב מראה מקום 7# שם).
דוגמה לדבר: הביטוי שהעובר נמצא ב"מעי אמו" (נדה ל,ב) כשברור לכל שאין הכוונה למעיים (במובן של דרכי העיכול) אלא לרחם, עובדה שמפורשת במשנה, כך שאין ויכוח שגם חז"ל הכירוה. זו אם כן כוונת רש"י שציינת: האוכל חוזר מתוך הבטן אל חלל הפה ללעיסה נוספת.
אודה לך אם תוכל להשיבני על שתי שאלות דחופות:1. קרובת משפחה שלי עברה את תאריך הלידה המיועד, ובבדיקה התברר שיש לה ריבוי מי שפיר. הרופא
שלום רב, רופא תורן בבית חולים בתשעה באב, שנוטה לסבול ממיגרנות, ולעתים קרובות בימי צום: 1. האם בתשעה באב, אם יקבל מירנה תוך כדי עבודה,
שלום כבוד הרב! אני אישה בת 34 המיועדת לניתוח קסרי 5. בהריון הנוכחי נקלטתי עם התקן. אני לא יכולה לקחת גלולות מכיון שלאימי היה סכרת
האם כהן יכול לעבוד כעו"ס בבית חולים? אם אסור, האם יש היתר בבית חולים שמצוין על שלט בזמן הכניסה שיש טומאת מת (כדוגמת שערי צדק)?