למדנו לא מזמן בביולוגיה על מבנה מערכת העיכול של הפרה, המזון בצירוף רוק מגיע מפיה לכרס, בה הוא מוחזק ומתפרק, ומתעכל בחלק מהקיבה, ולאחר מכן עולה בחזרה לפיה ללעיסה חוזרת. פעולה זו ידועה כהעלאת גירה.
"העלאת גירה" לפי רש"י פירושה "מעלה ומקיאה האוכל ממעיה ומחזרת אותו לתוך פיה לכתשו ולטחנו הדק".
השאלה שלי: כיצד יכול רש"י לכתוב שהיא מוציאה את האוכל ממעיה אם הוא בכלל עוד לא הגיע לשם? הרי כידוע המעיים נמצאים רק אחרי הקיבה, ואצל הפרה רק אחרי שלושת קיבותיה, והאוכל שחוזר לפיה כלל לא הגיע למעיים.
האם רש"י טעה?
ראה גם בערך "מערכת העיכול" באנציקלופדיה ההלכתית-רפואית (בעיקר סביב מראה מקום 7# שם).
דוגמה לדבר: הביטוי שהעובר נמצא ב"מעי אמו" (נדה ל,ב) כשברור לכל שאין הכוונה למעיים (במובן של דרכי העיכול) אלא לרחם, עובדה שמפורשת במשנה, כך שאין ויכוח שגם חז"ל הכירוה. זו אם כן כוונת רש"י שציינת: האוכל חוזר מתוך הבטן אל חלל הפה ללעיסה נוספת.
אשה בחודש שני להריונה (הריון שני) , איננה מוגדרת בסיכון, אבל צמה בדרך כלל באופן מאד קשה, ומתלוננת על תחושת צימאון כל הזמן האם יכולה
גבר עבר נתוח רדיקלי לשינוי מין, והיום הוא אשה לכל דבר.כיום רוצה להתגייר, האם יקיים מצוות מעשיות (תפילין,ציצית) כמו גבר או כמו אשה ?
שלום אני כבד שמיעה ומשתמש במכשיר שמיעה, בלי מכשיר שמיעה אני כמעט לא שומע כלום, ועם מכשיר שמיעה אני שומע ומדבר, והיה לי דיון על
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.