כשרות לפסח של משרות אלכוהוליות של צמחי מרפא
שלום רב, שמי א ואני מטפלת בתחום הרפואה הטבעית אחד מדרכי הטיפול שלי היא באמצעות צמחי מרפא, אותם אני משרה באלכוהול או בשמן זית, כאשר
למדנו לא מזמן בביולוגיה על מבנה מערכת העיכול של הפרה, המזון בצירוף רוק מגיע מפיה לכרס, בה הוא מוחזק ומתפרק, ומתעכל בחלק מהקיבה, ולאחר מכן עולה בחזרה לפיה ללעיסה חוזרת. פעולה זו ידועה כהעלאת גירה.
"העלאת גירה" לפי רש"י פירושה "מעלה ומקיאה האוכל ממעיה ומחזרת אותו לתוך פיה לכתשו ולטחנו הדק".
השאלה שלי: כיצד יכול רש"י לכתוב שהיא מוציאה את האוכל ממעיה אם הוא בכלל עוד לא הגיע לשם? הרי כידוע המעיים נמצאים רק אחרי הקיבה, ואצל הפרה רק אחרי שלושת קיבותיה, והאוכל שחוזר לפיה כלל לא הגיע למעיים.
האם רש"י טעה?
ראה גם בערך "מערכת העיכול" באנציקלופדיה ההלכתית-רפואית (בעיקר סביב מראה מקום 7# שם).
דוגמה לדבר: הביטוי שהעובר נמצא ב"מעי אמו" (נדה ל,ב) כשברור לכל שאין הכוונה למעיים (במובן של דרכי העיכול) אלא לרחם, עובדה שמפורשת במשנה, כך שאין ויכוח שגם חז"ל הכירוה. זו אם כן כוונת רש"י שציינת: האוכל חוזר מתוך הבטן אל חלל הפה ללעיסה נוספת.
שלום רב, שמי א ואני מטפלת בתחום הרפואה הטבעית אחד מדרכי הטיפול שלי היא באמצעות צמחי מרפא, אותם אני משרה באלכוהול או בשמן זית, כאשר
שלום, בשל חשש להידבקות באיידס עברתי בדיקה סטנדרטית הקיימת כיום בעולם ומאשרת בסבירות של 99% כי אני בריא, אך על מנת לאשר בוודאות מוחלטת כי
בס"ד לכ' הרב ד"ר מרדכי הלפרין שליט"א הנדון: המשך לשיחה במוצש"ק עם ר' 1] מצ"ב כתובת הערך בויקיפדיה על "שומרת אחותי" שדיברנו עליו, ע"מ לחסוך
לאחר טיפולי פוריות, ב"ה חברתינו נושאת בבטנה בן בכור. באחד מהטיפולים, הופרתה ביצית למשך ארבעה או חמישה שבועות, אך בבדיקת דם התברר כי לעובר אין