כשרות רסיטל לפסח
שלום! ברצוני לשאול האם התרופה "רסיטל" כשרה לפסח ואם לא, האם ישנו תחליף? כי כמו שידוע לי אסור להפסיק עם נטילתה באמצע הטיפול… כמו כן
שלום וברכה
אבקש לשאול על דעת ההלכה לגבי פונדקאות. הרקע – בת משפחה שנולדה ללא רחם אך ישנן שחלות (הילדה כבת 7 שנים). אודה על קבלת יחס ההלכה לאפשרות של פונדקאות כפתרון אפשרי בעתיד (השתלת הביצית של הילדה כשתגדל שתופרה מבן זוגה לעתיד באם פונדקאית).
בתודה
יש בנושא דעות שונות בין הפוסקים.
ברמה העקרונית – כולם מסכימים שניתן לבצע תהליך פונדקאות בלא איסור, אם התהליך מבוצע תחת בקרה או השגחה, ראויה.
ראה אסיא סה-סו עמ' 45-49 – תשובותיו של הרב זלמן נחמיה גולדברג שליט"א.
https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/Assia65-66/Assia65-66.08.asp
אך יש פוסקים שאוסרים התהליך מחשש של הדרדרות בטכניקות רביה עד כדי איסורים ממשיים אחרים.
ראה נשמת אברהם כרך רביעי, חלק אבן העזר סי' ה' ס"ק ב', מה שהובא בשם הגרש"ז אויערבאך זצ"ל ויבל"א הגי"ש אלישיב שליט"א.
https://www.medethics.org.il/articles/NA/NishmatAvraham.EH.5.asp
שלום! ברצוני לשאול האם התרופה "רסיטל" כשרה לפסח ואם לא, האם ישנו תחליף? כי כמו שידוע לי אסור להפסיק עם נטילתה באמצע הטיפול… כמו כן
שלום לכבוד הרבנים יש פה זוג יהודי (כהן) שנשתל באשה ביצית מופרית של א"י (זרע וביצית של גויים). נולדו בן ובת. השאלות (להלכה ולמעשה): 1.
I have a congregant who until his teenage years did not know he was Jewish and was even baptised. Both parents have been confirmed as
השו"ע בסימן שכח סעיף ז' פוסק ע"פ הגמ' בע"ז "מחללין שבת על כל מכה שנעשית מחמת ברזל" ומשמע שדין זה זהה למכה של חלל. האחרונים פוסקים