שתל קוכליארי בהלכה
לכבוד הרב ד"ר הלפרין שליט"א. יאריך ה' ימיו בטוב ושנותיו בנעימים. אחדש"ט. ב"ה לפני כשנתיים וחצי זיכנו הקב"ה בבננו השלישי נעם. לאחר כשנה גילינו שנעם
שלום לך,
אני בת 32. לפני שנתיים בלידתה של בתי, עברתי בין השאר כריתת רחם.
יש לנו שלושה ילדים ובעלי ואני מאד היינו רוצים בילד נוסף דרך הליך פונדקאות.
מכיוון שאנחנו דתיים, היינו רוצים לדעת מהי עמדת ההלכה בנושא זה.
הבנתי שד"ר קטן מבינה בנושא זה ואף מייעצת. לא ידעתי עוד להיכן לפנות.
מחכה מאד לתגובתך ותודה מראש.
יש מחלוקת בין הפוסקים אם להתיר את עצם הליך הפונדקאות או שיש לאסור אותו.
הפוסק המובהק שמתיר את התהליך הוא הרב זלמן נחמיה גולדברג, אך גם הוא לא מתיר את התהליך לזוג שיש להם כבר שני ילדים.
מקור:
הרב זלמן נחמיה גולדברג,
על תרומת ביצית, פונדקאות, הקפאת זרעו של רווק ונטילת זרע מן המת.
אסיא סה – סו עמ' 49 – 45.
https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/Assia65-66/Assia65-66.08.asp
לכבוד הרב ד"ר הלפרין שליט"א. יאריך ה' ימיו בטוב ושנותיו בנעימים. אחדש"ט. ב"ה לפני כשנתיים וחצי זיכנו הקב"ה בבננו השלישי נעם. לאחר כשנה גילינו שנעם
שלום יש לי תינוק בן 4 חודשים שסובל מריפלוקס. רופא הומופאט המליץ על תרופה בשם וומיטוסהיל ( Vomitusheel) וכן על תרופה הומופאטית נוספת (לא תרופת
שלום רציתי לדעת למה מצד אחד צריך להרוג את העובר בסיכון לאשה מדין רודף ואם יצא ראשו אז אסור והרי התינוק "הורג" את אימו גם
אני עושה עבודה בנושה פודקאות והייתי רוצה לדעת האם מותר לבקש פונדקאות אחרי שיש ילד- משני הצדדים? והאם מותר בכלל פונדקאות מצד הדת? תודה מראש