בדיקות רפואיות הכרחיות לעומת בדיקות-יתר בעיני ההלכה
שלום לכבוד הרבנים השאלה התעוררה בעקבות נוהל חדש של משרד הבריאות לבדוק כל תינוק בבדיקת אולטראסאונד באיזור הירך והאגן, מחשש לדיספלייסמנט וכו', אשר בעקבותיו ציווה
ערב טוב 1. גיורת שהתגירה וילדה זכר לאחר גיורה ויש לה ילדים לפני גיורה, האם יש לחייב אותה בפדיון הבן לבנה שנולד לה במזל טוב לאחר גיורה והוא יהודי לאחר אימו והאם יש לאמא דין של בריאה חדשה. 2. אשה שהפילה את ולדה בחודשים האחרונים להריונה וכיום היא נמצאת בהריון והיא יודעת שיש לה בן בבטנה, האם היא צריכה לעשות ביום מן הימים פדיון הבן או לא כי הוא כבר לא פטר רחם אלא הריון שני שלה.
התשובה לשאלה מס' 1 תלויה במחלוקת תנאיםבמסכת בכורות פרק ח משנה א.
לדעת ת"ק אין חובת פדיון כי בפועל הנולד אחרי הגיור איננו "פטר רחם"
ולדעת ר' יוסי הגלילי יש חובת פדיון כי הנולד אחרי הגיור הוא "פטר… רחם… בישראל."
אך אין הלכה כרבי יוסי הגלילי, (שו"ע יו"ד, ש"ה, סעיף כא) ולכן אין כאן דין פדיון.
[המושג "בריאה חדשה" איננו מוגדר דיו. יש דין מיוחד הקובע לגבי הלכות מסויימות ש"גר שנתגייר כקטן שנולד" הפירוט של גדר זה חורג ממסגרת זו.]
התשובה לשאלה מס' 2: הפלה מאוחרת תמיד פוטרת את הנולדים אחריה מפדיון הבן, וכן כל הפלה אחרי שהעובר קיבל צורה אנושית.
שלום לכבוד הרבנים השאלה התעוררה בעקבות נוהל חדש של משרד הבריאות לבדוק כל תינוק בבדיקת אולטראסאונד באיזור הירך והאגן, מחשש לדיספלייסמנט וכו', אשר בעקבותיו ציווה
שלום כבוד הרב, אני סובל מהזעת יתר ואני לא יכול לסבול את זה כ"כ, עשיתי מחקר קטן משלי והתברר לי שאחד מן הגורמים לבעיה הזו
לכבוד הרב המהולל ד"ר מרדכי הלפרין שחי'.מה הדין בקישוי אבר המתעורר מעצמו בלי רצון , לפעמים בעת דיבור עם חבר נאמן, או בשאר הרגש חזק
בס"ד במהלך הריונה של אשתי (וכן לאחר מכן), היא נצרכה לקחת כדורי ברזל וחומצה פולית. בהתחלה היא לקחה פוריק-הריון, ולאחר שהדבר לא היה טוב לגופה
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.