הריון בסיכון וצום
שלום רב, סליחה אם אני חוזרת על שאלה שנשאלה, לא מצאתי משהו ממש דומה. אני בשבוע 21 להריון בסיכון, לאחר שתי הפלות רצופות "אין ילדים".
שלום לכבוד הרב,
אשתי ואני נשואים וב"ה עתיד להיוולד לנו בן בכור.
לפני הריון זה אשתי היתה בהריון ונאלצנו להפסיק אותו מלאכותית בשבוע 9. האם ניתן לעשות פדיון הבן לבן שב"ה עתיד להיוולד לנו?
תודה מראש.
השאלה הקובעת היא מה היה גילו של העובר בזמן שהפסיק לחיות.
האם יש לך את הנתון החשוב הזה?
[במידה ואין לכם את הנתון ואינכם יכולים להשיגו, אז יש לפדות בלא ברכה]
העקרון ההלכתי הוא כדלהלן:
אם הפסקת התפתחות של העובר הראשון התרחשה לפני היום ה 41 מרגע ההפריה (עד שבוע 7+5 לפי מניין הרופאים, המוסיפים מטעמי נוחות 14 יום לגיל העוברי) אז ברור שניתן לפדות עם ברכה את הילד שנולד כדרכו בהריון השני.
אם הפסקת ההריון היתה מעבר ל 50 יום ממועד ההפריה – אין צורך בפדיון. אם יש ספק או שההריון הראשון הפסיק להתפתח בין היום ה 40 ל 50, אזי בדרך כלל ראוי לבצע פדיון הבן אך בלא ברכה.
הריונות קודמים בהם לא נצפה עובר, אינם פוטרים את ההריונות הבאים מפדיון הבן ויש לפדות אז בברכה.
עד כאן ברמה התאורטית. ברמה המעשית ראוי להתיעץ עם רב מורה הוראה מנוסה.
שלום רב, סליחה אם אני חוזרת על שאלה שנשאלה, לא מצאתי משהו ממש דומה. אני בשבוע 21 להריון בסיכון, לאחר שתי הפלות רצופות "אין ילדים".
שלום רב מהו המקור שהחולה לא יספר לאף אדם על הבעיה הרפואית שהתגלה אצלו – דהיינו מה שפחות אנשים ידעו וידברו מזה יהיה למלאכי החבלה
אובחן אצלי ריפלוקס, ומאז אני נוטל בקביעות כדור אומפרדקס בבוקר לפני האוכל. השאלה א. האם ביום כיפור ניתן לקחת כדור זה עם מעט מים, חצי
לרב הלפרין שלום רב! האם יש הסבר רפואי ידוע לכך שבת פחות מג' בתוליה חוזרין? האם זהו משום שהקרום גמיש ואינו נקרע, ואם יש דימום
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.