לימודים בישיבה ולימודי רפואה
אני בחור בישיבת כרם ביבנה שיעור (מתחיל שנה ג') במסגרת תורתו אומנותו-ישיבה גבוהה. ברוך ה' אני מצליח ללמוד כמו שצריך בישיבה ואני מעביר שיעורים קבועים
שלום לכבוד הרב,
אשתי ואני נשואים וב"ה עתיד להיוולד לנו בן בכור.
לפני הריון זה אשתי היתה בהריון ונאלצנו להפסיק אותו מלאכותית בשבוע 9. האם ניתן לעשות פדיון הבן לבן שב"ה עתיד להיוולד לנו?
תודה מראש.
השאלה הקובעת היא מה היה גילו של העובר בזמן שהפסיק לחיות.
האם יש לך את הנתון החשוב הזה?
[במידה ואין לכם את הנתון ואינכם יכולים להשיגו, אז יש לפדות בלא ברכה]
העקרון ההלכתי הוא כדלהלן:
אם הפסקת התפתחות של העובר הראשון התרחשה לפני היום ה 41 מרגע ההפריה (עד שבוע 7+5 לפי מניין הרופאים, המוסיפים מטעמי נוחות 14 יום לגיל העוברי) אז ברור שניתן לפדות עם ברכה את הילד שנולד כדרכו בהריון השני.
אם הפסקת ההריון היתה מעבר ל 50 יום ממועד ההפריה – אין צורך בפדיון. אם יש ספק או שההריון הראשון הפסיק להתפתח בין היום ה 40 ל 50, אזי בדרך כלל ראוי לבצע פדיון הבן אך בלא ברכה.
הריונות קודמים בהם לא נצפה עובר, אינם פוטרים את ההריונות הבאים מפדיון הבן ויש לפדות אז בברכה.
עד כאן ברמה התאורטית. ברמה המעשית ראוי להתיעץ עם רב מורה הוראה מנוסה.
אני בחור בישיבת כרם ביבנה שיעור (מתחיל שנה ג') במסגרת תורתו אומנותו-ישיבה גבוהה. ברוך ה' אני מצליח ללמוד כמו שצריך בישיבה ואני מעביר שיעורים קבועים
שלום כבוד הרב אני אשה בת 24 אחרי שלוש לידות . הלידה הראשונה היה לי בן שנפטר בגיל 15 חודשים, עכשיו יש לי שתי בנות
אני מחפש פסיקות של רבנים בנושא "דין יכיר" על המשמעות שניתן לבעל שלא להכיר בבן הנולד ולא במשמעות לצורך ירושה. מתי בית דין/ משפט מכיר
שלום. אני מארחת לשבת חברה חילונית. מסיבות רפואיות היא מביאה אוכל לעצמה-שלא הוכן במטבח כשר. כיצד עלי לנהוג? תודה
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.