בירור השאלה לגבי קביעת רגע המוות בציץ אליעזר
לרב הלפרין שלום רב, לפני כשבועיים שלחתי שאלה לגבי שיטת הרב ולדנברג בקביעת רגע המוות (האם ניתן להבין מתשובתו בציץ אליעזר חלק יז סימן סו
שלום לכבוד הרב,
אשתי ואני נשואים וב"ה עתיד להיוולד לנו בן בכור.
לפני הריון זה אשתי היתה בהריון ונאלצנו להפסיק אותו מלאכותית בשבוע 9. האם ניתן לעשות פדיון הבן לבן שב"ה עתיד להיוולד לנו?
תודה מראש.
השאלה הקובעת היא מה היה גילו של העובר בזמן שהפסיק לחיות.
האם יש לך את הנתון החשוב הזה?
[במידה ואין לכם את הנתון ואינכם יכולים להשיגו, אז יש לפדות בלא ברכה]
העקרון ההלכתי הוא כדלהלן:
אם הפסקת התפתחות של העובר הראשון התרחשה לפני היום ה 41 מרגע ההפריה (עד שבוע 7+5 לפי מניין הרופאים, המוסיפים מטעמי נוחות 14 יום לגיל העוברי) אז ברור שניתן לפדות עם ברכה את הילד שנולד כדרכו בהריון השני.
אם הפסקת ההריון היתה מעבר ל 50 יום ממועד ההפריה – אין צורך בפדיון. אם יש ספק או שההריון הראשון הפסיק להתפתח בין היום ה 40 ל 50, אזי בדרך כלל ראוי לבצע פדיון הבן אך בלא ברכה.
הריונות קודמים בהם לא נצפה עובר, אינם פוטרים את ההריונות הבאים מפדיון הבן ויש לפדות אז בברכה.
עד כאן ברמה התאורטית. ברמה המעשית ראוי להתיעץ עם רב מורה הוראה מנוסה.
לרב הלפרין שלום רב, לפני כשבועיים שלחתי שאלה לגבי שיטת הרב ולדנברג בקביעת רגע המוות (האם ניתן להבין מתשובתו בציץ אליעזר חלק יז סימן סו
באילו מקרים מותר לבצע הפלה על רקע זיהוי פיגור או תסמונת או מחלה קשה בעובר?
ביום הכיפורים בע"ה אהיה בשבוע 34 להריוני (חודש שמיני). האם עלי לצום והאם אין סכנה שבעקבות הצום יתפתחו צירים מוקדים? האם יש סכנה בלידה מוקדמת
האם נטילת התרופה פרופסיה ובכלל נטילת 1 מ"ג פינטסריד עלולה לפגוע בפוריות הגבר ובאיזה מידה מהן ההשלכות ההלכתיות לגבי היתר נטילת התרופה כלומר במקרה של