הבאת צאצאים לזוג נשאי טייזקס
שלום, האם מותר לזוג נשוי, אשר שניהם נשאים של מחלה גנטית קשה( דוג/ טייזקס)לא להביא ילדים לעולם או שמא עליהם להביא ילדים בכל מקרה גם
האם יש צורך בפדיון הבן במקרה של לידת מכשירים (מלקחייםואקום)? אשמח לשמוע על הסברות העומדות מאחורי העניין.
בכור זכר שנולד לאשה ישראלית מבעל ישראל, חייב להיפדות, בתנאי שהלידה היתה דרך הלדן (וגינה) ולא דרך הדופן (חתך קיסרי), "פטר רחם" בלשון התורה.
בלידת ווקום אין כל בעיה כי התינוק עובר דרך חלל הלדן ודפנותיו ללא חציצה.
לגבי לידת ווקום התעוררה שאלה, שמא החציצה ביו ראשו של הילוד לבין דפנות הלידן מוציאות אותו מכלל "פטר רחם".
סיכם את הדברים בספר נשמת אברהם, כרך ב' חלק יורה דעה סי' שה סק' ה.
"
לידת מלקחיים. ואם נולד באמצעות מלקחיים, כותב השו"ת חלקת יואב 50 שאין לפדות אותו, דהמכשירים חצצו בין הרחם להולד. ובשו"ת חלקת יעקב 51 פוסק שיפדו בלא ברכה. ועל אף שהאבני נזר כתב לפדותו 52, חזר בו אה"כ וכתב לפדותו בלא ברכה 53 אך למעשה היום כשמוציאים את התינוק במלקחיים, אין כל חציצה ע"י המכשיר בין ראש התינוק ובין הרחם או אפילו בינו לבין צואר הרחם, אלא בין ראש התינוק ובין הנרתיק, וממילא חייב בפדיון. וכ"כ השו"ת צפנת פענח 54, המהר"ש ענגיל 55 והלבושי מרדכי 56. וכן פסקו השרידי אש 57, הדובב מישרים 58, הזוכר הברית 59 והשו"ת קנה בושם 60. ועיין גם בשו"ת אג"מ 61.
50) סי' כו.
51) ח"א סי' מא.
52) יו"ד סי' שצא ו-שצג.
53) שם סי' שצד.
54) סי' ז.
55) ח"ו סי' ט.
56) ח"ב יו"ד סי' קל.
57) ח"ב סי' קיד.
58) ח"ב סי' לב.
59) סי' כח ס"ק ה.
60) סי' קיז.
61) יו"ד ח"ג סי' צו ס"ק ז.
"
שלום, האם מותר לזוג נשוי, אשר שניהם נשאים של מחלה גנטית קשה( דוג/ טייזקס)לא להביא ילדים לעולם או שמא עליהם להביא ילדים בכל מקרה גם
מאתר כיפה- שאלה מס' 112848 לקראת סטאז'- המשך תוכן השאלה. שלום רב! קיבלתי את תשובתכם לגבי הגעה לבית החולים בשבת. ברצוני להוסיף ולשאול: 1. אין
לרב הלפרין שלום רב, לפני כשבועיים שלחתי שאלה לגבי שיטת הרב ולדנברג בקביעת רגע המוות (האם ניתן להבין מתשובתו בציץ אליעזר חלק יז סימן סו
האם קפסולה של "אלספה" (אומגה 3) היא כשרה וניתן לבלוע אותה מאחר וידוע שהיא עשויה מ-זלטין