נושאים בקורס הלכה ורפואה של הרב ד"ר הלפרין
בס"ד שלום, בשיעור האחרון בקורס דנו בשימוש באמצעי מניעה, לא ברור לי האם השימוש בגלולה להפסקת הריון (גלולה צרפתית חמור יותר משימוש בהתקן תוך רחמי?
שלום! אני מאוד מתעניין במקורות של נושא פדיון הבן. אני יודע שמקור המנהג נובע ממצוות "קדש לי כל פטר רחם." שניתנה בהקשר מכת בכורות. השאלה שלי קשורה למקורות היהודיים שיש בידינו. מהו המקור העתיק ביותר שמתאר את הטקס? אני לא מדבר רק על דיוני הלכה בנושא, אלא גם ממש על תיעוד ספציפי של מישהו שעושים לו את זה? קצת דחוף… תודה מראש,
מן התורה קיימת חובת הפדיה, ולא נדרש טכס מיוחד לשם כך.
הטקס הקיים היום הוא בן ארבעה שלבים.
א. האב מודיע לכהן שבנו הוא פטר רחם לאמו הישראלית.
ב. הכהן שואלו אז מה הוא מעדיף וכו'.
ג. תשובת האב העונה שהוא רוצה לפדות את הבן כמצוות התורה.
ד. עצם הפדיון, טכס זה נקבע לכל המאוחר בתקופת הגאונים.
ראה בפסקי הרא"ש, מסכת קידושין, פרק ראשון סי' מא, בשם הגאונים.
בנוסף כדאי שתעיין באתר דעת ותפעיל שם את מנוע החיפוש על "פדיון הבן".
כתובת אתר דעת:
https://www.yadsarah.org.il/daat
בס"ד שלום, בשיעור האחרון בקורס דנו בשימוש באמצעי מניעה, לא ברור לי האם השימוש בגלולה להפסקת הריון (גלולה צרפתית חמור יותר משימוש בהתקן תוך רחמי?
While I have seen many discussions on the post factum consequences of surrogacy, I have seen no discussion of its le-khathila permissibility. Specifically, may a
מצאתי את התשובה הזו באתר מורשת: השאלה: לאחרונה פורסם בשם הרב [הרב יוסף זריצקי] כי יש ספקות כשרות בנוגע לתרופה הנ"ל. נשמח לקבל פרוט נוסף