הפריה מלאכותית – התערבות בהשגחה עליונה
בס"ד אני מבינה שהמכון הוא רובו מורכב מציבור דתי-לאומי אשכנזי. אני שואלת כאן בעניין נושא של הפריות. זהו נושא מורכב שכן וכן נתון לויכוח עם
אני אחות בבי"ח. התחילו במחלקה שלנו לתת טיפול פאליאטיבי. רצוני לדעת מה עמדת ההלכה בנושא זה?
טיפול פליאטיבי הוא טיפול מקל.
אם הכוונה לתת טיפול מקל, מונע כאבים, מבלי לקצר חיים – אין בכך שום בעיה.
אם הכוונה לקצר חיים, והביטוי "טיפול פליאטיבי" הוא שם קוד לרצח, אזי כמובן שהדבר אסור לחלוטין.
[אמנם יש מצבים שבהם ניתן להימנע מטיפול מאריך חיים, אם מתמלאים התנאים הקבועים בחוק החולה הנוטה למות. כדי ללמוד את הפרטים הנוגעים לך עלייך לעבור על חוק החולה הנוטה למות, ועל דפי ההסבר לחוק הנמצאים באתר משרד הבריאות]
בס"ד אני מבינה שהמכון הוא רובו מורכב מציבור דתי-לאומי אשכנזי. אני שואלת כאן בעניין נושא של הפריות. זהו נושא מורכב שכן וכן נתון לויכוח עם
היי, אני בן 16, מתנדב במגן דוד אדום. רציתי לשאול האם מותר עפ"י ההלכה להתנדב בשבתות ובחגים.
שלום, אני ילדתי לפני ששה שבועות. התינוקת ניזונה מהנקה בלבד. שאלתי בנושא יום כיפור. כיצד עלי להעביר את הצום? והאם במקרה שאני מרגישה שהחלב מתמעט
אני חודש אחרי לידה. מניקה באופן מלא. בע"ה אתחיל לקחת גלולות למניעת הריון. רציתי לשאול מה דינו של כתם על תחתונים צבעוניים, כיוון שאמרו לי
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.