שמיעת זכור בזמן משמרת בבית חולים
אמי אחות בבי"ח דתי ויש לה משמרת בוקר בשבת משעה 7:00-15:00 ועוד שעה נסיעה בכל צד לשם ומשם במידה וביה"ח לא יארגן קריאת פרשת זכור
בס"ד
שלו' רב לכבוד הרב!
א. בדין עישון ביום טוב, מה דעת הרב האם הדבר מותר?
ב. בספר שש"כ פי"ג, ז' דן בנושא וכתב שיש מחמירים. האם הרב שמע מהרב נויברט זצ"ל התייחסו שונה בנושא? מדוע הרב כתב ניסוח מעודן שעזה כאשר הגרש"ז כתב לאסור בנידון בשולחן שלמה סי' תצ"ט, וכן במנחת שלמה ח"ב, וכן רוב גדולי זמננו?
בתודה וברכה
משה
עישון ביו"ט אסור בוודאות מן הדין, ויש בו חשש ממשי לאיסור תורה. הלשון המעודנת של הגרי"י נויבירט זצ"ל נובעת מרצונו להימנע מאמירה של דבר שלא תמיד נשמע, והרי כשם שמצווה וכו'
אמי אחות בבי"ח דתי ויש לה משמרת בוקר בשבת משעה 7:00-15:00 ועוד שעה נסיעה בכל צד לשם ומשם במידה וביה"ח לא יארגן קריאת פרשת זכור
שלום כבוד הרב, אני סטודנטית לסיעוד ומחפשת עבודה במקצוע. השאלה שלי היא האם מותר לי לעבוד בבית חולים שאין בו תנאים טובים לשמירת שבת או
נאמר לי שאם עבר 24 שעות מהנקה אחרונה אסור לחזור להניק כי זה יביא עין הרע על התינוק. רציתי לדעת אם זה אכן נכון ?
בס"דשלום רב!לפי הבנתי בדברי הרב בכמה תשובות שהשיב באתר של מכון שלזינגר , יש הבחנה בין "דימום ויסתי" לדימום אחר הנקרא "דמם שבירה"דימום ויסתי רגיל-
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.