מחלות לא קטלניות גנטיות בעוברים
שלום, אני תלמידה בכיתה ט' באולפנה במרכז הארץ, בשנה זו אנו עורכות פרוייקט בשיעור ביולוגיה בנושא רפואה והלכה, הנושא שבחרנו הוא: מחלות לא קטלניות גנטיות
ראיתי שיש המתירים סירוס בע"ח על סמך דברי הרמ"א באבה"עז ה יד אך דבריהם אינם מוכרחים
האם ניתן לסמוך על כך לגבי עיקור כלב זכר אשר הוא בתקופת הייחום והוא משתולל ובורח מהבית ועלול להזיק, ולהפריע את שלוות בעליו והתושבים
א. האם תוכל להפנות אותנו למאמרים המתירים?
ב. ברמ"א שציינת לא רמוז שום היתר לסירוס, אלא היתר לפעולות שיכול להיות בהם צער בעלי חיים, ורק לצורך אנושי מוכך. איסור הסירוס, לעומת זו, איננו נדחה מפני צורך אנושי אלא רק מפני פיקוח נפש.
ג. כדאי לעיין במאמר מסכם של הרב ד"ר הלפרין "איסור הסירוס והשלכותיו" ניתן לראות מאמר זה באתר מכון שלזינגר: איסור סירוס – מקור האיסור והשלכותיו
שלום, אני תלמידה בכיתה ט' באולפנה במרכז הארץ, בשנה זו אנו עורכות פרוייקט בשיעור ביולוגיה בנושא רפואה והלכה, הנושא שבחרנו הוא: מחלות לא קטלניות גנטיות
במצב של התקפת טחורים קשה. 1. האם מותר לרחוץ את המקום ביום הכיפורים. 2. האם מותר לעשות אמבטיות ישיבה לטיפול? 3. האם מותר למרוח משחה
בחודש יולי 2003 אובחן בזרועי גידול מסוג אוסטאוסרקומה. במועד זה נישאתי, והחילותי טיפול בכימוטרפיה במשך שמונה חודשים (cicplatinum/andreamizin/metroteksat). סיימתי את הטיפול במרץ 2004. עובר לטיפול
תודה על ההתיחסות לשאלה קודמת. בהמשך לשאלה ילד בן 12.5 עם סוכרת נעורים הרופאה ממליצה להשתמש במשאבה לשיפור האיזון. המשאבה היא פארדיים של מיני מד
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.