תסמונת מינכהאוזן
לכבוד הר' שלום. ברצוני לדעת מהו יחס ההלכה והרפואה מבחינה הלכתית, אתית ומשפטית לגבי הטיפול בחולה עם תסמונת מינכהאוזן? עד לאן צריך לטפל ומהיכן כבר
שלום!
עקב ניסיון מלידה ראשונה, אני יודעת שבלידה המתקרבת ב"ה ארצה רק את בעלי שיהיה נוכח איתי ושיעזור לי בלידה. אין עוד משהי, אפילו אמא שלי, שארצה שתהיה שם לעזור לי.
האם יש היתר שהוא יהיה איתי גם הפעם ויגע בי, כמובן שרק כדי לעזור לי ולא לשם תענוג?
2. נוכחות הבעל בחדר הלידה תלויה במחלוקת הפוסקים. המקילים מתירים רק אם קיימת הערכה מבוססת שהנוכחות תקל על האשה במהלך הלידה. ראו את מאמריו של הרב יהודה הרצל הנקין: "נוכחות הבעל בחדר לידה" ספר אסיא ב', עמ' 117-125, ובספר אסיא ו' עמ' 68. וכן מאמרו של הרב משה הלברשטם, באותו השם, שהתפרסם בספר אסיא ב' עמ' 126.
3. אסור לבעל לראות את מקום הלידה. ולכתחילה עליו להשתדל שלא לראות שום אזור הרגיל להיות מכוסה. לגבי מגע לצורך הרגעה, ראו במאמרו של הג"ר שלמה דייכובסקי- "הרגעת היולדת"
אסיא עה-עו, עמ' 116-122 (2005).
לכבוד הר' שלום. ברצוני לדעת מהו יחס ההלכה והרפואה מבחינה הלכתית, אתית ומשפטית לגבי הטיפול בחולה עם תסמונת מינכהאוזן? עד לאן צריך לטפל ומהיכן כבר
שלום רב, יש לנו ב"ה 3 בנות ובן (לאו דווקא בסדר הזה). הקטנה בת שנה ו3 חודשים בערך. לפני כחודש התחלתי עבודה חדשה במשרה מלאה
בע"ה למדתי קורס בסיס של עזרה ראשונה מטעם המכללה לפני שנה בערך ומאז לא עשיתי רענון. נתקלתי לראשונה היום בפצועה של תאונת דרכים, ששכבה על
שלום, שמי יעל ואני שומרת נידה מתוך כבוד לבעלי. הייתי רוצה להבין מה המשמעות והתכלית גם הרפואית של הנידה. האם יש מחקרים רפואיים שמסבירים את
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.