מאמרו של ד"ר אורי לוי – דימום כתוצאה מהתקן: הלכה למעשה?
שלום קראתי את מאמרו המעניין של דר' אורי לוי בנושא – הלכות נידה , דימום שלא בשעת וסת כתוצאה מהתקן תוך רחמי. לא מצאתי רב
שלום!
עקב ניסיון מלידה ראשונה, אני יודעת שבלידה המתקרבת ב"ה ארצה רק את בעלי שיהיה נוכח איתי ושיעזור לי בלידה. אין עוד משהי, אפילו אמא שלי, שארצה שתהיה שם לעזור לי.
האם יש היתר שהוא יהיה איתי גם הפעם ויגע בי, כמובן שרק כדי לעזור לי ולא לשם תענוג?
2. נוכחות הבעל בחדר הלידה תלויה במחלוקת הפוסקים. המקילים מתירים רק אם קיימת הערכה מבוססת שהנוכחות תקל על האשה במהלך הלידה. ראו את מאמריו של הרב יהודה הרצל הנקין: "נוכחות הבעל בחדר לידה" ספר אסיא ב', עמ' 117-125, ובספר אסיא ו' עמ' 68. וכן מאמרו של הרב משה הלברשטם, באותו השם, שהתפרסם בספר אסיא ב' עמ' 126.
3. אסור לבעל לראות את מקום הלידה. ולכתחילה עליו להשתדל שלא לראות שום אזור הרגיל להיות מכוסה. לגבי מגע לצורך הרגעה, ראו במאמרו של הג"ר שלמה דייכובסקי- "הרגעת היולדת"
אסיא עה-עו, עמ' 116-122 (2005).
שלום קראתי את מאמרו המעניין של דר' אורי לוי בנושא – הלכות נידה , דימום שלא בשעת וסת כתוצאה מהתקן תוך רחמי. לא מצאתי רב
אני אישה שומרת מצוות בת 35 אם לחמישה ילדים. יש לי היסטוריה ארוכה של דימומים בין וויסתיים. בהמלצתו של רופאי התקנתי את המירנה למניעת הריון
Thank you in advance for your help with this issue. Right now, all of this is hypothetical… but I am trying to gather advice since
יש לי קרוב משפחה שחלה במונו. אני בהריון בסוף חודש שלישי ורופאת הנשים שלי יעצה לי שלא ללכת לבקרו. עכשו, שמעתי שהרופא שלו טוען שהוא
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.