האם צואה מחיים תקפה גם אם היא סותרת את חוק החולה הנוטה למות
להרב הלפרין הנכבד והיקר שלו' רב,אבקש לדעת האם צוואה מחיים תקפה גם אם היא סותרת את חוק החולה הנוטה למות.ידוע לי על חולה שנתן הוראה
האם ישנה חובה רפואית, מוסרית או אתית להגיש עזרה רפואית לאוייב
פצוע ומנוטרל בשדה הקרב כאשר אין חשש לסיכון עצמי? אנא עיזרו לי בדחיפות לצורך עבודה סמינריונית במשפטים! תודה מראש!
הנושא מוצג כאן בצורה כללית מדי.
ניתן לענות ברמת העיקרון:
יש חובה מוסרית לטפל גם בפצועי אויב.
השאלה נוגעת לסדרי קדימויות.
למשל:
בעת קרב כשניתן לטפל בפצוע אחד מתוך שניים, האחד הוא חייל שלנו, והשני פצוע אוייב, כאן נכנסים לשיקול גם נושאי קדימויות.
הכוונה בסיסית זו יכולה לעזור לך עכשיו לנתח מקורות בנושא.
להרב הלפרין הנכבד והיקר שלו' רב,אבקש לדעת האם צוואה מחיים תקפה גם אם היא סותרת את חוק החולה הנוטה למות.ידוע לי על חולה שנתן הוראה
שלום, ברצוני לשאול מהי עמדת ההלכה בנוגע לחיסונים נגד מחלות ? תודה! א
רציתי לשאול היכן אני יכולה למצוא חומר בנושא: כימותרפיה לאישה בהריון, חיי העובר או חיי האם?מה ההלכה אומרת בנושא. נושא שני: שתל לחרשים, מה דין
האם סימילאק אשור (שהוא תחליף חלב מיוחד לפגים) כשר לפסח? מדובר בתאומות בנות שלושה חודשים שנולדו במשקל 800 גר' והן ניזונות מאז לידתן בתחליף חלב
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.