קביעת רגע המוות ותרומת איברים בבית החולים שערי צדק
שלום רב, האם נהוג לפסוק את רגע קביעת המוות על פי מוות מוחי. והאם כך נוהגים בבית החולים שערי צדק. ואם קובעים את רגע המוות
אנחנו עושות עבודה בביולוגיה בנושא מחלת ההמופיליה והורשתה לצאצאים. במסגרת העבודה אנחנו צריכות להציג 2 עמדות של מתדיינים הלכתיים (תוך ציון מקורות) על הדילמה שאנחנו עוסקות בה.
הדילמה היא: האם, כשיש אמא נשאית למחלה (ויש סיכוי שהצאצאים והילדים יקבלו את המחלה בתורשה) ואבא בריא- מותר לזוג, תוך הפריה חוץ גופית, לבחור מתוך כל תאי הזוויג של הזכר רק את תאי הזוויג עם הכרומוזום הקובע שהעובר יהיה נקבה (בכדי למנוע ילודה של זכרים חולים במחלה)?
אנו מקוות לקבל תשובה בהקדם האפשרי, זה יעזור לנו מאוד!
תודה רבה!
שלום רב. כמענה לשאלה נוכל להפנות למאגרי המידע של מכון שלזינגר. באופן עקרוני, פרוייקט השו"ת של המכון לא נועד להכין (על ידי מענה ישיר לשאלה תיאורטית) עבודות עבור תלמידים וסטודנטים.
עיקר מטרות הפרוייקט היא :
א לסייע לאנשים השואלים או הנשאלים שאלה רפואית-הלכתית מעשית.
ב לסייע ללומדים הנתקלים בשאלה הלכתית-רפאית עיונית.
ג לסייע לכותבי עבודות על ידי הפנייתם למקורות מתאימים.
חומר רב לעבודות ניתן למצוא במרכז המידע של המכון באינטרנט, תוך שימוש במנוע החיפוש.
והזנת מילות מפתח הקשורות לנושא העבודה. כמו כן ניתן לראות באופן פרטני מאמרים בנושאים ספציפיים בחוברות וספרי אסיא. בנוסף הקמנו פורום משתתפים מיוחד לכותבי עבודות.
בנוגע לשאלה – ראו תשובה לשאלה מקבילה (3349#).
שלום רב, האם נהוג לפסוק את רגע קביעת המוות על פי מוות מוחי. והאם כך נוהגים בבית החולים שערי צדק. ואם קובעים את רגע המוות
יש לי שאלה שמטרידה אותי כבר זמן רב, אני בן 42 יש לי חבר שהיה במצב מאוד מסוכן, וב"ה היום הוא הבריא, מאז נקשרתי אליו
שלום וברכה ודאי שמעתם על נגיף ה'זיקה' המתפשט מאוד בברזיל ומהווה סיכון גבוה ח"ו לאשה בהריון הנעקצת מיתוש הנושא את הנגיף – ללדת ל"ע בן
שלום וברכה, במסגרת לימודיי עלי להכין עבודה בנושא "שימוש במיכשור רפואי בשבת שיש בו בעיות הלכתיות". אשמח מאוד אםתוכלו לשלוח לי מס' דוגמאות של מכשירים
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.