איסור סירוס באשה ובגבר
שלום רב,מתשובת הגרמ"פ שלהלן משמע שישנם מצבים [לפי ראות עיני המורה] שאיסור סירוס נקבה אינו עומד בפני פיקוח נפש על רקע נפשי.האם הוא הדין לאיסור
בס"ד
שלום רב,
אני אחות ועובדת בבי"ח סורוקה. עקב עיסוקי אני נאלצת לעבוד בשבת. ההגעה לבי"ח נעשית ע"י גוי שבת וכול דבר שקשור בחילול השבת והוא לתועלתי האישית (כמו העברת כרטיס מגנטי או כתיבת בקשה לסידור עבודה ) אני אינני עושה, אך רציתי לדעת האם אני נוהגת כשורה, מכיוון שעליי להפעיל מכשירי חשמל ולכתוב בזמן העבודה, ולרוב אני מפסידה את ססעודות השבת והברכות.
האם יש מקום לבקש לא לעבוד בשבת ובכך לגרום לאחרים (שאינם גויים) לעבוד במקומי?
תודה רבה ושבוע טוב
שלום וברכה,
שמחתי לקרוא איך את מקפידה לא לחלל שבת בדברים הקשורים לך. תבוא עליך ברכה מאת השם.
כל המציל נפש אחת מישראל כאילו הציל עולם מלא. ולכן מצוה גדולה – דוקא לרופא או אחות שומר תורה ומצוות – לעבוד בשבתות וימים טובים, אבל בתנאי שהם יודעים על מי ואיך מותר לחלל שבת – כגון בין חולה שיש בו סכנה וחולה שאין בו סכנה. לכן לגבי עבודתך, הדלקת מכשירי חשמל (בשינוי דהיינו בגב האצבע) ולכתוב (ביד שמאל אם את ימנית) מותר רק בקשר לחולה שיש בו סכנה והדברים נעשים לתועלתו הרפואית. מאידך אם את יכולה לבקש מלא-יהודי/ה לעשות את הדברים האלה ללא איחור בטיפול – עדיף. מאידך, אם החולה אין בו סכנה אסור לך (גם בשינוי כפי שכתבתי למעלה) להדליק מכשיר או לכתוב עבורו ורק מותר לבקש מלא-יהודי/ה לעשות מה שצריך תמורת תשלום, כספי או בהחלפת עבודות – למשל היא תכתוב ואת תחלק את התרופות או תתן הזריקות.
לא כל כך הבנתי את המשפט: ולרוב אני מפסידה את סעודות השבת והברכות. האם הכוונה שאת לא מצליחה לאכול כל המשמרת או שלא מצליחה לאכול ביחד עם אחרים? ועל איזה ברכות מדובר? אם מדובר על קידוש וברכת המזון אז את צריכה לדאוג שיהיה לך יין ולחם משנה בסעודת לילה ובוקר ולקדש ולברך כמו בבית.
אם את לא יכולה לעמוד בבעיות בעבודה בשבת עקב חוסר ידע (כדאי ללמוד עם רב שיסביר לך מה ניתן ומה לא ניתן לעשות בפרוטרות) אז מותר לך לבקש לא לעבוד בשבת עד אשר את לומדת ויודעת את ההלכות השייכות לאחות בעבודה בבית חולים.
בברכה ובהצלחה
שלום רב,מתשובת הגרמ"פ שלהלן משמע שישנם מצבים [לפי ראות עיני המורה] שאיסור סירוס נקבה אינו עומד בפני פיקוח נפש על רקע נפשי.האם הוא הדין לאיסור
בס"ד כבוד הרב, שלום וברכה! ברצוני לשאול את הרב מהי דעת ההלכה בנוגע לרפלקסולוגיה ומסאז' תאילנדי כמקצוע לגברים. האם יש מקום לכך. ידוע כי העיסוק
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.