האם הפריה מלאכותית לא נוגדת את רצון ה'
האם כל נושא ההפריות לא נוגד את ההלכה,זאת אומרת אם הקב"ה לא הביא על אישה מסויימת את הכוח ללדת צריך להאבק בזה ע"י רפואה מודרנית?הרי
אנו עושות עבודה בתושב"ע על הנושא המתת חסד. ושאלתנו היא: האם אדם המוגדר כחולה סופני המחובר כעת למכשירי החייאה וסובל ייסורים מאחר ואינו יכול לנשום בכוחות עצמו וכן כל גופו משותק. המצב בלתי נסבל, ולכן הוא ומשפחתו מסכימים שיש לנתקו ממכשירים המאריכים חיים. מצד שני, ידוע שאסור לקצר חיים או לקרב מיתה של אדם. כיצד עליהם לפעול?
מומלץ שתעיינו:
1. ברקע לועדת שטינברג מאתר משרד הבריאות. מופיע בקישור הבא:
http://www.health.gov.il/download/docs/units/steinberg/reka.doc
2.דו"ח ועדת שטינברג על נספחיו בחוברת אסיא סט-ע.
עמ' 5-23 נמצא באתר מכון שלזינגר בקישור הבא:
https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/ASSIA69-70/Assia69-70.01.asp
ובעמ' 24-58, קישור דרך אתר המכון:
https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/ASSIA69-70/Assia69-70.02.asp
3. ובמיוחד במאמרו של פרופ' שטינברג "הבסיס ההלכתי להצעת חוק החולה הנוטה למות", שהתפרסם באסיא חוברת עא-עב עמ' 25-39. ניתן לראותו בקישור הבא דרך אתר מכון שלזינגר:
https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/ASSIA71-72/Assia71-72.02.asp
האם כל נושא ההפריות לא נוגד את ההלכה,זאת אומרת אם הקב"ה לא הביא על אישה מסויימת את הכוח ללדת צריך להאבק בזה ע"י רפואה מודרנית?הרי
שלום, ב"ה ילדתי בי' אלול ואני מניקה הנקה מלאה בלבד. ברצוני לדעת כיצד עליי לנהוג בצום גדליה בו אהיה כשלושה שבועות לאחר הלידה וביום כיפור
אשה שנוטלת כדור למניעת הריון בזמן הנקה (- בשם סרזט) נכתב בהוראות "במהלך שימוש בו יתכן דימום בלתי סדיר, יתכן ולא יהיה דימום כלל" –
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.