אכילת מצה לאחר ניתוח בוושת
בה"י לכבוד הרה"ג שליט"א אחדשה"ט שלום וברכה תוך כדי לימוד תורתנו הקדושה הלכות ועיונים, התעוררה אצלנו שאלה, ואבקש ממעכ"ת ללמדנו בינה את הדרך אשר ילכון
שלום רב וחג פסח שמח,
אני מחפש חומר בסוגיית ההתערבות של הזוג בהריון, וביתר דיוק –
האם זוג יכול לדרוש מאם נושאת להפיל את עוברה אם עולה מהבדיקות שהוא לוקה במחלה מסוימות כגון תסמונת דאון, מומים התפתחותיים, אוטיזם ושאר פגמים שאינם מסכנים את חיי העובר, אבל יידרשו מההורים השקעה נפשית, כלכלית וזוגית – כזו שהם אינם מוכנים/רוצים לעמוד בה.
האם אתה מכיר כתיבה על זה? האם התייחסו לסיטואציות כאלו איפשהו?
הנושא נראה לי מרתק.
בברכה,
א
כידוע, יש מחלוקת גדולה בין הפוסקים אם בכלל מותר להפסיק הריון רק בגלל פגמים ביילוד, כאשר אין מצב של סיכון כלשהו לחיי האם.
ראה אנציקלופדיה הלכתית רפואית (מהדורה חדשה תשס"ו, כרך ב, ערך "הפלה", עמ' 716-817)
לכן להלכה לא ניתן לכפות על האם הפונדקאית להפסיק את ההריון, כל עוד אין סכנה ממשית לעובר.
בה"י לכבוד הרה"ג שליט"א אחדשה"ט שלום וברכה תוך כדי לימוד תורתנו הקדושה הלכות ועיונים, התעוררה אצלנו שאלה, ואבקש ממעכ"ת ללמדנו בינה את הדרך אשר ילכון
Post Content שלום רב, הנני בחור נשוי אשר שומר את הברית. שמתי לב שבעת עשיית צרכים (בעיקר גדולים) ישנה הפרשה של נוזל צמיגי עכור מהאיבר
פנתה לטיפולינו גברת עם סרטן שד מתקדם בסוף הטרימסטר הראשון. בנוסף לסקירה המצויינת באנציקלופדיה ההלכתית זכור לי כי בזמן האחרון יצאה סקירה על טיפולי כימי
השו"ע בסימן שכח סעיף ז' פוסק ע"פ הגמ' בע"ז "מחללין שבת על כל מכה שנעשית מחמת ברזל" ומשמע שדין זה זהה למכה של חלל. האחרונים פוסקים
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.