גלולת היום שאחרי
I am writing on behalf of a friend who has found herself in the following predicament. She is an Orthodox halachically-committed 28-year-old who was with
בס"ד
שלום וברכה, אני עושה עבודה בביולוגיה בנושא אבחון גנטי טרום השרשתי,
אני עושה אותה על מחלת האפילפסיה,
ידוע שבמחלת האפילפסיה לגנים הנשאים יש נטייה לגרום להתבטאות המחלה וידוע שאפשר לטפל בשמונים אחוז מהחולים כך שיהיו מאוזנים והמחלה לא תתבטא אצלם. אבל העשרים אחוז הנותרים סובלים קשות למשך חייהם, האם ראוי מבחינת ההלכה והמוסר לזוג שאחד מבני הזוג נשאי – ללדת דרך אבחון גנטי טרום השרשתי.
שלום רב. כמענה לשאלה נוכל להפנות למאגרי המידע של מכון שלזינגר. באופן עקרוני, פרוייקט השו"ת של המכון לא נועד להכין (על ידי מענה ישיר לשאלה תיאורטית) עבודות עבור תלמידים וסטודנטים.
עיקר מטרות הפרוייקט היא :
א לסייע לאנשים השואלים או הנשאלים שאלה רפואית-הלכתית מעשית.
ב לסייע ללומדים הנתקלים בשאלה הלכתית-רפאית עיונית.
ג לסייע לכותבי עבודות על ידי הפנייתם למקורות מתאימים.
חומר רב לעבודות ניתן למצוא במרכז המידע של המכון באינטרנט, תוך שימוש במנוע החיפוש.
והזנת מילות מפתח הקשורות לנושא העבודה. כמו כן ניתן לראות באופן פרטני מאמרים בנושאים ספציפיים בחוברות וספרי אסיא. בנוסף הקמנו פורום משתתפים מיוחד לכותבי עבודות.
לשאלתכן:
א. ראו נא את המאמרים העוסקים ב-PGD – ברירה טרום השרשתית – בספר אסיא י"ג הנמצאים בעמ' 293-321.
ב. ראו באנציקלופדיה ההלכתית רפואית בעריכת פרופ' אברהם שטינברג (הוצאת מכון שלזינגר, ירושלים) כרך ב' ערך הפריה חוץ גופית עמ' 115-150, ובמקורות המובאים שם. ניתן למצוא ערך זה גם דרך הספר המקוון "התורה והרפואה". ניתן לרכוש את הספר בו מובא הערך המלא במכון שלזינגר, או באופן מקוון.
ראו גם נשמת אברהם (מהדורה חדשה, ירולשים תשס"ז) כרך ג' – אבן העזר, סימן א' ס"ק ו'.
להבנת מידת החומרה של אפילפסיה בראי היהדות והכרת הנושא:
א. אנצקלופדיה הלכתית-רפואית (מהדורה חדשה- תשס"ו) כרך ה' ערך 'נכפה' עמ' 446-472 ובמקורות המובאים שם, כולל בנושא הגירושין.
ב. בנשמת אברהם (מהדורה חדשה- תשס"ז) ערך "אפילפסיה (מחלת הנפילה)" במפתח הכללי הנמצא בכל אחד מהכרכים ב',ג', וד' (פרט לכרך א'), ובסעיפים המופנים שם.
כמו כן הנשמת אברהם (חלק אבן העזר, סימן ל"ט) מתייחס לנושא הגירושין בעקבות אפילפסיה, נושא שאפשר להתמודד עמו מראש באמצעות PGD.
I am writing on behalf of a friend who has found herself in the following predicament. She is an Orthodox halachically-committed 28-year-old who was with
לרבני מכון שלזינגר שלום ! לאחרונה אובחנתי כסכרתי -דבר המצריך אותי לאכול כל מספר שעות כדי שרמת הסוכר לא תעלה. שאלתי הראשונה-מה עושים בצומות בכלל
שלום רב לעיתים רבות , בעיקר בשעות מסוימות, בני, בן השלושה חודשים, מסרב לינוק מהשד ועל כן עלי לשאוב לו לבקבוק ואז הוא אוכל (או
הרב שלום, ברור לי – שאין ההבנה דלקמן, נכונה. מכל-מקום, כשאני מבקש לסקור את ההבנות השונות שניתנו לסוגיה ביומא, אני מבין שיש כאלו שרואים במחלוקת
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.