קריאת שם ממקור ע"ז לתינוקת
בע"ה יום ב' ח' מרחשון תש"ע לידידי איש המעלה הרב ד"ר מרדכי שליט"א שלום וברכה בהמשך לשיחותינו אודות זהות השם "זיניאידה" פירוט הענין נשאלתי על
שלום רב ,
אני עובד בביה"ח ביחידת המחשוב,דורשים ממני לעבוד בשבת ולא, אאבד את עבודתי .
העבודה בשבת אינה עבודה בביה"ח אלא מהבית ( כוננות – עם ביפר ומחשב ) כאשר ישנם מקרים דחופים של נפילת מחשב במח' קריטיות כגון: טיפול נמרץ וכיוב'
העבודה הינה ללא שכר, במקרים דחופים ביותר אאלץ להגיע לעבודה ולטפל בבעיה .
אמנם אכן ישנה עבודה בשבת – ברב המקרים אוכל לטפל בבעיה מהבית .
רציתי לדעת האם במקרה כזה מותר לעבוד בשבת או לא .
אם מדובר על מחלקה לטיפול נמרץ וכיוצא, ואם מדובר על מכשיר חיוני שזקוקים לתיקונו/הפעלתו בשבת עובר חולה שיש בו סכנה, או אפילו ספק סכנה, מותר לך לעשות זאת מהבית, ואם אפשר, ואין האיחור יסכן את החולה, תעשה זאת בשינוי – דהיינו להקיש עם גב האצבע. במידה שתצטרך להגיע לביה"ח, אז שוב אם הדבר דחוף מותר לך, אם אי אפשר להשיג נהג גוי בזמן, לנסוע לביה"ח ובתנאי שבאמת מדובר על פיקוח נפש או אפילו ספק פיקוח נפש וטיפולך חייוני להצלתו. אך אינך יכול לחזור הביתה ברכב אלא אם כן יהיה נהג גוי שיסיע אותך בחזרה.
בע"ה יום ב' ח' מרחשון תש"ע לידידי איש המעלה הרב ד"ר מרדכי שליט"א שלום וברכה בהמשך לשיחותינו אודות זהות השם "זיניאידה" פירוט הענין נשאלתי על
האם כל נושא ההפריות לא נוגד את ההלכה,זאת אומרת אם הקב"ה לא הביא על אישה מסויימת את הכוח ללדת צריך להאבק בזה ע"י רפואה מודרנית?הרי
שלום וברכה, שמי ס', נשואה+2, דתיה, סטודנטית לסיעוד, שנה ג', באוניברסיטת חיפה, ואני זקוקה בדחיפות לעזרה במציאת מאמר מחקרי, מנקודת מבט גניקולוגית, שמראה ומוכיח את
שלום וברכה, אבא שלי בן 86 עם אלצהיימר וסרטן מתקדם בערמונית, חולה מאוד היה מאושפז ב- 10 ימים האחרונים ונשלח הביתה. הוא כמעט סיעודי (אנו
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.