כשרות כדורי ברזל
לכבוד הרבנים/רופאים השלום והברכה. הנידון: כשרות כדורי ברזל אישתי לוקחת ברזל טבעי של חברת solgar (ברזל עדין), שאלתי היא לגבי כשרות התרופה. מכיוון שסוגי הברזל
שלום רב
שמי נ, סטודנט למשפטים באוניברסיטת בר אילן והנני חוקר את הנושא של סרוב קטין לקבלת טיפול רפואי או סירוב ההורים לטיפול רפואי מנקודת המבט של המשפט העברי.
אשמח אם תוכלו לשלוח לי חומר או הפניות בנושא למחקר.
בברכה ובתודה מראש
א. על סירוב הורים לטיפול רפואי בילדם הקטין ראה:
הלפרין מרדכי, התנגדות ההורים לניתוח התינוק המסוכן (הערות לפסק דין אזרחי), ספר אסיא ח', עמ' 19-31 (1995).
ב. על סירוב הקטין לקבל טיפול – יש להבדיל בין שתי קבוצות גיל-
עד גיל הגדלות (גיל 13 בבנים וגיל 12 בבנות), הם נחשבים קטנים ודעתם יכולה להוות סימן למצבם אך איננה דעה מחייבת.
החל מגיל הגדלות, יש מקום להתייחס אליהם כאל בגירים, ולכן באותם מצבים שבגירים רשאים לסרב טיפול, גם הם רשאים.
ג. בגירים כשירים רשאים לסרב טיפול, או כאשר לא מדובר בטיפול מציל חיים, או כאשר הם חולים הנוטים למות.
ראה במאמר של פרופ' אברהם שטיינברג על הבסיס ההלכתי להצעת חוק "החולה הנוטה למות", רפואה והלכה: הלכה למעשה, עמ' 476-488 (2006); אסיא עא-עב, עמ' 25-39 (2003).
לכבוד הרבנים/רופאים השלום והברכה. הנידון: כשרות כדורי ברזל אישתי לוקחת ברזל טבעי של חברת solgar (ברזל עדין), שאלתי היא לגבי כשרות התרופה. מכיוון שסוגי הברזל
אנו עומדים להוציא לאור ספר גדול שיקיף את כל העניינים ההלכתיים הנוגעים לאחינו בני ישראל שיושבים בבתי הכלא.לכן אנו פונים ומבקשים מי שיש לו תחת
בס"ד שלום. אודה לכם באם תעזרו לי לעזור לאיש יקר. הנ"ל סובל למעלה משנה מרעש באוזניים רעש שלא עוזב אותו לרגע. לאחר אשפוז בבית חולים
האם בקביעת רגע המוות במדינת ישראל יש להשתמש בעמדת המשפט העברי? אם כן, מדוע? ואם לא מדוע? אודה לתשובתכם.
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.