האם הסיבה שאנו מקפידים לא להנות ממים שעברו הלילה אם אינם מכוסים משום סכנתא ז'א שמירה ממזיקין כנחשים ועוד או סיבות רוחניות וקבליות< בתודה ד. א
הטעם המופיע בתלמוד הוא הטעם שציינת.
אמנם הגר"א מוילנא כבר כתב שכאשר נתנו חז"ל טעם לגזירה או לתקנה, לא תמיד הם נתנו את הטעם העיקרי.
{העיקרון הזה של הגר"א מופיע כבר בתלמוד במסכת עבודה זרה בסוגיית גבינות הגויים, ובראשונים במקומות נוספים (לדוגמא התוס' רי"ד בתחילת פרק שלישי של מועד קטן ועוד)}.
לכן סובר הגר"א, שגם כאשר הטעם הגלוי איננו קיים, כמו באירופה במקום שלא מצויים נחשים, בכל זאת הגזירה לא מתבטלת כל עוד אין אנו יודעים מה היו טעמיה הנסתרים.
שלום, אבקש לברר מהי גישת הנצרות והאיסלאם עבור טיפול לחולה גוסס,שיש סיכוי שימות במהלכו.(ידועה לי גישת היהדות המתירה סיכון חיי שעה כדי לזכות בחיי עולם).
אני סובלת יסוריים קשים וכואבים המקרה שלי מוזר ביותר אני סובלת מעין רעה זה תקופה של שנתיים היום אני נמצאת במצב שהגוף שלי לא מסוגל
שלום ד"ר הלפרין אודה אם תוכל להפנות אותי או לתת לי מאמרים בנושא. כמו כן האם אתה יודע איזה רב אני יכול לשאול על נושאים
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.