מחשבת ההלכה בקביעת רגע המוות ותרומת איברים
שלום רב! אני סטודנטית לתואר שני בפילוסופיה יהודית ולתואר ראשון במשפטים. במסגרת עבודת התיזה שלי ברצוני לבחון את הפילוסופיה של ההלכה בנושא המוות המוחי. קראתי
תשובת הרב מאיר אורליאן:
ולכן, למעשה, לכאורה אין להתיר את הניתוח של האשך שבתעלה על ידי ישראל, שהוא ספק דאורייתא, אלא על ידי נכרי, שהוא ספק אמירה דרבנן. ועוד, כיון שיש בזה חשש חולי לבהמה, עיין בשמירת שבת כהלכתה (כז, נח והערה קפט) שיש להתיר אמירה לנכרי כשהבמה חולה או בצער.
אם אתם צריכים עזרה באיתור ווטרינר נכרי, נא ליצור קשר.
בברכה,
הרב מאיר אורליאן
שלום רב! אני סטודנטית לתואר שני בפילוסופיה יהודית ולתואר ראשון במשפטים. במסגרת עבודת התיזה שלי ברצוני לבחון את הפילוסופיה של ההלכה בנושא המוות המוחי. קראתי
שלום רב אשתי בהריון שבוע 42.2 בי"ח רוצים להתחיל זירוז מצב מים וכל היתר תקין. לנו יש הרגשה שזה לא באמת שבוע 42.2 האם מבחינת