שלום. לצורך עבודת מחקר שלי על הורים המסרבים לטיפול רפואי לילדיהם, עד למקרי מיתה, אני נזקקת לחומר על פי ההלכה. ברשותי מספר מאמרים, ואני רואה כי קיימים חילוקי דעות בנושא. אשמח לקבל כל תגובה בנושא-לגבי פסיקת ההלכה באופן כללי.
בנוסף, מהו בדיוק נשמת אברהם…….?
תודה.
נתחיל עם שאלתך השניה.
ה"נשמת אברהם" היא סדרת ספרים (6 כרכים) הטובה ביותר בין ספרי ההלכה העוסקת ברפואה והלכה לפי סדר השולחן ערוך.
יש לה תוכן מפורט, מפתח מפורט והסכמות מגדולי הפוסקים.
ניתן לרכוש את הסדרה דרך מכון שלזינגר. רכישה מקוונת ניתן לבצע דרך אתר מכון שלזינגר בקישור הבא: https://www.medethics.org.il/siteHeb/PriceList.asp
כמו כן ניתן לעיין בה באינטרנט דרך אתר המכון. להלן קישור לעמ' החיפוש בנשמת אברהם:
https://www.medethics.org.il/db/NA.asp
לשאלתך הראשונה:
הורים הם האפוטרופוסים הטבעיים על ילדיהם, מבחינת החוק בישראל. גם על פי ההלכה להורים יש חובות לדאוג לילדיהם ובידם סמכות לנהוג כך לטובת הילדים, ומשיקולים אלה בלבד.
דיון מפורט יותר עם הפניות ביבליוגרפיות רבות נמצא במאמרו של הרב ד"ר הלפרין "התנגדות הורים לניתוח התינוק המסוכן" ספר אסיא ח' עמ' 19-31. להלן קישור למאמר דרך אתר מכון שלזינגר: https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/ASSIA8/R0081019.asp
בפנייתי הקודמת דרך האתר, שאלתי אם אני רשאית לשתות בט` באב, כאשר אני בהריון בחודש רביעי, לאחר שמתוך ארבעה הריונות בעבר שניים הסתיימו בהפלות ללא
Dear Dr. Halpern: Due to the clarification of some vital statistics the Sha'alah was delayed. Batsheva has been hospitalized in order to monitor her for
שלום רב ! לפני 4 שנים חליתי באנורקסיה (הפרעות אכילה) ואז חזרתי בתשובה ובתהליך החזרה בתשובה עברתי גם מקום מגורים ומאז הפסקתי מן הטיפולים, מאז
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.