צום ט' באב למטופלת בסרטן
שלום רב, אשתי עוברת טיפולים כימותרפיים כתוצאה מסרטן השד. בערב תשעה באב אמורה לעבור את הטיפול העשירי(מתוך 12) בטקסול(לאחר שסיימה כבר את סדרת 4 טיפולי
מה עמדת ההלכה לגבי האנונימיות על תורמי זרע לטובת הילד והחברה או לשמור על אנונימיות כדי להגן על התורם?!
על הבעיות בתחום האתי והרפואי ראו במאמרי 'הגדרת הורות והזכות לאיתור השורשים הגנטיים', בספרי דילמות באתיקה רפואית (עורך פרופ' רפי כהן אלמגור, הוצאת הקיבוץ המאוחד ומכון ון ליר בירושלים 2002), עמ' 161-188.
ברמה ההלכתית קיים איסור לייצר צאצא שאביו הביולוגי איננו ידוע בגלל שאנונימיות זו עלולה להביא לתוצאות של נישואי אחים גנטיים, מבלי שהם ידעו על הקירבה ביניהם.
שלום רב, אשתי עוברת טיפולים כימותרפיים כתוצאה מסרטן השד. בערב תשעה באב אמורה לעבור את הטיפול העשירי(מתוך 12) בטקסול(לאחר שסיימה כבר את סדרת 4 טיפולי
שלום רב! אני סטודנטית לתואר שני בפילוסופיה יהודית ולתואר ראשון במשפטים. במסגרת עבודת התיזה שלי ברצוני לבחון את הפילוסופיה של ההלכה בנושא המוות המוחי. קראתי
Dear Rabbi Halperin I have a Halachik question that came up in a curious way and I hope that you can help me answer it.
שלום רב. אשתי בשבוע השלושים להריונה, ולפני שבוע החלו לתקוף אותה צירים מוקדמים. לאחר יומיים באשפוז היא שוחררה הביתה עם הנחיות ברורות להימנע כמעט מכל