שאלות בעקבות המאמרים בספר "קביעת רגע המוות" (2)- המשך ל#4494
בעקבות התשובות שקיבלתי יש לי עדיין חמש שאלות. תחילה אכתוב אותן, ולאחר מכן ארשה לעצמי להסביר את הרקע (העיוני) לשתי השאלות הראשונות. כדי שלא להטריח,
שלום וברכה
רציתי לברר על נרות גלובן למניעת הריון
באיזה רמה זה יעיל בתקופת הנקה לפני מחזור.
והאם זה מותר הלכתית [אם אפשר אשמח גם בפירוט אם יש מחלוקת מי האוסרים ומי המתירים]
והאם זה קוטל את הזרע או פועל על הרחם שלא יקבל את הזרע.
אשמח בתשובה [אם אפשר במהירות מפני דחיפות הענין]
תודה רבה
וחג שמח
א. נרות גלובן פועלים למניעת הריון על ידי שיתוק התנועה של תאי הזרע (לא על ידי הריגתם), דבר שמונע מהם להתקדם לתוך צואר הרחם, הרחם והחצוצרות.
ב. היעילות השנתית של השימוש ב"קוטלי זרע" [השם המאד לא מדוייק של התכשירים הללו] היא כ 70%. כלומר, הסיכוי להיכנס להריון תוך שנה של יחסים בתקופת הפוריות היא 30%, ויעילות המניעה היא 70%.
בתקופת הנקה מלאה הסיכויים להיכנס להריון הרבה יותר נמוכים במיוחד בחודשים הראשונים שלאחר הלידה.
ג. רוב הפוסקים מתירים את השימוש ב"קוטלי זרע" (שהם בעצם רק "משתקי תנועת זרע") אך הגרש"ז אויערבאך זצ"ל אסר את השימוש בקוטלי זרע. אך לא ידוע לנו אם האיסור נובע דווקא מההבנה, הנובעת משם התכשיר, על פיה החומר באמת הורג את הזרע.
בעקבות התשובות שקיבלתי יש לי עדיין חמש שאלות. תחילה אכתוב אותן, ולאחר מכן ארשה לעצמי להסביר את הרקע (העיוני) לשתי השאלות הראשונות. כדי שלא להטריח,
אני בת 47 , בריאה, מזור פחות או יותר סדר. ילדתי לפני 3 שנים ואני משתוקקת ללדת שוב אבל כמובן ללא התערבות קשה. האם אני
האם מותר לא לבצע כריתת רגל לחולה בניגוד להמלצת הרופאים? במידה ולא יכרת הרגל החולה בודאי יסבול והרגל ינמק. בסופו של דבר מצב בכזה יכול
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.