חוסר יכולת לפלוט זרע
ב"ה. למרות גילי הצעיר-יחסית עברתי ניתוח פרוסטטה, ובעקבותיו אינני פולט זרע. מה המשמעויות ההלכתיות של מצב כזה (למשל, בענין לבוא בקהל, יבום ( תיאורטית, כמובן,
אני גר בקרבת בית החולים בילינסון, בו אני עובד כמתמחה בגניקולוגיה, בד"כ בסופי שבוע הולך לתורנות וחזרה ברגל.
אנו בד"כ נמנעים לנסוע להורים לשבת / יו"ט כאשר אני תורן (ההורים גרים ברחובות וירושלים).
הדבר מאוד מקשה על אשתי.
לפעמים היא נוסעת לבד עם הילדים ואני נשאר חצי שבת לבד בבית (לפני או אחרי התורנות).
מהאתר הבנתי שיש היתר לנסוע עם נהג גוי אפילו מעבר ל-י"ב מיל לתורנות בשבת בבוקר.
האם היתר זה נכון גם עבורנו שאנו גרים בסמיכות לבית החולים ומעוניינים לנסוע להורים לשבת לרחובות או ירושלים.
אגב, אשתי טוענת שיש רצף ישובים בין רחובות לפ"ת אם עוברים דרך נס ציונה – ראשון – חולון ועד פתח תקוה. האם זה עדיין נחשב יציאה מתחום שבת דאורייתא?
לסיכום שאלתי היא האם אנו יכולים בערב שבת או חג לנסוע להורים ברחובות ובשבת בבוקר לנסוע לתורנות בבילינסון או השרון עם נהג גוי?
לגבי נסיעה אל בית החולים – התשובה חיובית.
לגבי חזרה מבית החולים לבית ההורים, אל מחוץ לתחום 12 ק"מ (מעבר לגבולות העיר בה אתה נמצא) – התשובה שלילית.
ב"ה. למרות גילי הצעיר-יחסית עברתי ניתוח פרוסטטה, ובעקבותיו אינני פולט זרע. מה המשמעויות ההלכתיות של מצב כזה (למשל, בענין לבוא בקהל, יבום ( תיאורטית, כמובן,
שלום וברכה. בימים אלו אני מסיים לימודי "ריברסינג" נשימה מודעת. במהלך הלימודים הבנתי שגם רבי יוסף קארו קיבל דרך המגיד שלו את כל היידע על
במסגרת עבודה על תאי גזע עובריים התבקשתי להציג את עמדת ההלכה לגבי: שימוש בדם עוברי(בתאי הגעז העובריים) לצורך מחקר. למרות שכיום ניתן להשיג תאי גזע
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.