כחלק מהכנת עבודה בנושא ננוטכנולוגיה יש התייחסות לנושא ההלכתי בעניין. ואלו השאלות:
1. האם ניתן להשתמש בטכנולוגיה חדשנית זו בריפוי חולים במחלות ממאירות כאשר השיטה עדיין לא אושרה
2. האם ניתן לכפות טיפול חדשני כזה לאדם שכבר לא כשיר מבחינת צלילותו כדי לקבל תוקף משפטי בטיפול.
3. קיום טיפול כזה בשבת כאשר הוא כרוך בשימוש באנרגיה חשמלית המופעלת חיצונית על האדם החולה…כאשר צריך רצף טיפולי.
אודה לכם על תשובתכם
לשאלה 1:
כדאי לעיין בהפניות המובאות בספר אסיא ד עמ' 265, תחת הכותרת מקורות וציונים בשאלת טיפול רפואי נסיוני לחולה חסוך מרפא.
לשאלה 2:
כדי לענות לשאלה יש צורך בנתונים מפורטים יותר על חומרת הבעיה, ומהם סיכויי הטיפול החדשני.
לשאלה 3:
הנתונים כתובים בשפה לא מוכרת לי. למשל: מהו שימוש באנרגיה חשמלית המופעלת חיצונית על האדם החולה?
כמו כן חסרים הפרטי הנדרשים לשאלה 2 .
בס"ד שלום וברכה! אני בת 29 נשואה ואם לשלושה. (הקטנה בת שנה וחצי. אינני מניקה.) לא מונעת הריון בשום אמצעי. ווסת בממוצע כל 26 יום.
שלום, יש לי שאלה דחופה.אני בחורה דתית ורק לא מזמן ידעתי שאסור לבנות לאונן נפלתי במעשה האסור ואני בתהליכי תשובה.בכל מקרה אני גרמתי נזק לקרום
שלום כבוד הרב אשת בשבוע 24, הריון תאומים אחרי טיפולים. עד כה לא הצלחנו להשיג רופא על מנת לבדוק האם מותר או אסור לה לצום.
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.